Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Mestre Especialitat en Educació Musical (1997) |
Assignatures |
BASES PSICOLÒGIQUES DE L'EDUCACIÓ ESPECIAL |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | BASES PSICOLÒGIQUES DE L'EDUCACIÓ ESPECIAL | Codi | 11121005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Bàsica | |
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA Aranda, R.E. (2002). Educación Especial . Madrid. Ed. Prentice Hall Lou, M.A.; López, N. (Coord) (2000). Bases Psicopedagógicas de la educación especial. Madrid. Pirámide Marchesi, A.; Coll, C.; Palacios, J. (1999). Desarrollo Psicológico y Educación. Trastornos del desarrollo y Necesidades Educativas. Madrid. Alianza Editorial Paula Pérez, Isabel (2003). Educación Especial. Madrid: Mc Graw Hill Puigdelivoll, I. (1998). La Educación Especial en la escuela integrada. Barcelona: Graó
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA Ainscow, M. (1994). Necesidades especiales en el aula. Guía para la formación del profesorado. Madrid: Narcea. Bautista, R. (1993). Necesidades Educativas Especiales. Málaga: Aljibe Beltrán, J., Bermejo, V., Prieto, M.D., Vence, D. (1993): Intervención psicopedagógica. Madrid. Pirámide. Carrión, J. (2001). Integración Escolar: ¿Plataforma para la escuela inclusiva?. Málaga. algibe Documents d’Educació Especial. Barcelona. Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament (Col.lecció) Fortes del Valle y otros (Coord.) (1996). BasesPsicológicas de la Educación Especial. Aspectos teóricos y prácticos. Valencia: Promolibro. Gonzalez, E. (Coord.) (2003). Necesidades Educativas Específicas. Intervención psicoeducativa. Madrid: Ed. CCS. Grau Rubio, C. (1998). Educación Especial. De la integración escolar a la escuela inclusiva. Valencia. Promolibro. Heward, W.L. (1997). Niños excepcionales. Una introducción a la Educación Especial. Ed. Prentice Hall. Lewis, V. (1991). Desarrollo y déficit: ceguera, sordera, déficit motor, Síndrome de Down, Autismo. Madrid. Paidós. MEC. Col. Temas de Educación Marchesi, A.; Coll, C.; Palacios, J. (1990). Desarrollo Psicológico y Educación. Necesidades Educativas Especiales y Aprendizaje Escolar. Madrid. Alianza Editorial. Pujolás, P. (2003). Aprendre junts alumnes diferents. Els equips d’aprenentatge coperatiu. Vic: EUMO Puigdelivoll, I. (Coord.) (1998). Necessitats Educatives Especials. Vic. Eumo Sánchez, A. (1996). Necesidades Educativas e intervención Psicopedagógica. Barcelona. UB. Psicología y Educación. Sánchez Manzano, E. (2001). Principios de Educación Especial. Madrid. Ed. CCS Sánchez Palomino, A. y Torres González, J.A. (1997). Educación Especial I. Madrid: Pirámide. Verdugo, M. (Dir.) (1995). Personas con discapacidad. Madrid
REVISTAS Direcciones de Internet: Cuadernos de Pedagogía www.xtc.es GUIX www.edu365.es In-fan-cia www.paidos.rediris.es Perspectiva Escolar www.fundaciononce.es Revista de Educación Especial. Málaga: Aljibe www.edualter.org Siglo Cero SUPORTS. Revista Catalana de Educació Especial i Atenció a la Diversitat. Vic. Departament d’Educació Especial de la Universitat de Vic. EUMO Editorial |
|
Complementària | |
|