Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Mestre Especialitat en Educació Primària (1997) |
Assignatures |
CIÈNCIES SOCIALS I LA SEVA DIDÀCTICA II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | CIÈNCIES SOCIALS I LA SEVA DIDÀCTICA II | Codi | 11131020 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Tercer | Segon |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
1. Problemàtiques de l'estudi de la societat | 1.1. L'evolució de les funcions de l'ensenyament de les ciències socials 1.2. Els canvis socials des d'una perspectiva crítica 1.3. La formació democràtica de la ciutadania |
5. Què s'ha d'ensenyar de ciències socials? | 5.1. Selecció i seqüenciació dels continguts 5.2. Els conceptes i la representació social 5.3. La formació del pensament i l'aprenentatge de procediments 5.4. Valors socials i valors democràtics: socialització i contrasocialització |
6. Com s'ha d'ensenyar el coneixement social? | 6.1. Mètodes i estratègies d'ensenyament i aprenentatge 6.2. Recursos i materials curriculars, i llibres de text 6.3. L'avaluació en el procés d'ensenyament de les ciències socials |
2. La geografia i el seu ensenyament | 2.1. Escoles geogràfiques i ensenyament de la geografia 2.2. Escales territorials en l'ensenyament de la geografia 2.3. La construcció de la coordenada i del concepte espai |
3. La història i el seu ensenyament | 3.1. Aportacions de la història a la didàctica de la història 3.2. Models didàctics per a l'ensenyament de la història 3.3. Les representacions del temps històric |
4. Altres ciències socials | 4.1. Experiències d'ensenyamentde la història de l'art a la infància 4.2. Sociologia i antropologia de la cultura i de les cultures 4.3. Economia: consum responsable i creixement sostenible 4.4. Dret i política: l'aprenentatge dels valors democràtics |
7. El currículum de ciències socials al nostre entorn i al món | 7.1. Evolució del currículum dels estudis socials 7.2. Currículum tècnic, pràctic i crític 7.3. Com hauria de ser una unitat didàctica de ciències socials a l'escola primària? |
8. La innovació i la investigació en didàctica de les ciències socials | 8.1. Innovació, cooperació i comunicació 8.2. Investigació en didàctica de les ciències socials: evolució 8.3. Tipologies: professorat, alumnat i coneixements/materials |