Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Pedagogia (2002) |
Assignatures |
TEORIA DE L'EDUCACIÓ |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | TEORIA DE L'EDUCACIÓ | Codi | 11151012 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
9 | 9 | 0 | Troncal | Segon | Anual |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Objectius | Competències | ||
Aprendre a relacionar entre els contextos socio-econòmics i culturals i els sistemes educatius. Línies dels organismes internacionals respecte els processos educatius amb especial incidència en la Unesco (Educació per a tots) i la Unió Europea (Educació al llarg de tota la vida) | A1 |
||
Generar capacitat d'anàlisi i síntesi. Capacitat reflexiva. Visió sistèmica i global. Capacitat crítica. | A1 |
||
Conèixer el fonaments teòrics de l'educació. Identificar les diferents teories que expliquen l'educació. Identificar els agents que intervenen en tota l'acció educativa. Analitzar la dimensió axiològica i teleològica de l'educació. Comprendre les noves tendències del àmbit educatiu | A3 |
||
Argumentar les bases teòriques de l’educació i els seus processos. Contrastar les diferents teories de l’educació. Identificar l’acció educativa que desenvolupen dels agents que intervenen en tot el procés. Proposar pautes per a la clarificació de valors. Identificar aspectes específics de la problemàtica i tendències educatives actuals | A3 |
||
Aprendre els elements principals en la comunicació de masses. Ampli espectre de programes socio-educatius | A27 |
||
Donar pautes, en llenguatge proper i comprensible a professionals dels mitjans de comunicació sobre diverses problemàtiques socials | A27 |
||
Col.laborar en la participació interdisciplinar. | B5 |
C5 |