Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Pedagogia (2002) |
Assignatures |
ANÀLISI D'INVESTIGACIONS EDUCATIVES |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | ANÀLISI D'INVESTIGACIONS EDUCATIVES | Codi | 11152225 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 3r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Presentació de l' assignatura Introducció a la metodologia de treball Creació de grups de treball col·laboratiu |
Sessió Magistral | Seminaris presencials i virtuals: orientacions de la professora per comprendre els continguts i realitzar activitats d´aprenentatge (mapes conceptuals, recerca documental, sessions monogràfiques a càrrec d’ experts, taules rodones …. ). |
Presentacions / exposicions | • Treball individual: definició interessos temàtics, lectures d’ informes de recerques, identificació paradigmes de recerca (trets epistemològics, procedimentals i instrumentals). Realització i tramesa de tasques. Participació entorn virtual. El professor proposarà problemes i exercicis de diversa naturalesa perquè es resolguin, tant de forma individual com en petits grups, i s’exposaran en les diferents sessions de classe. |
Debats | |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | • Treball en grup: identificació de les fases del procés investigador. Repartiment de rols. Exposicions periòdiques en el marc de seminaris. Formulació i elaboració d’un projecte d´investigació. Presentacions finals en video. |
Treballs | |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques | Tallers presencials i virtuals: eines de creació de coneixement (m. conceptuals, elements Web 2.0) programes d’ extracció i interpretació de dades qualitatives i quantitatives: realització de pràctiques. Bases de dades per la recerca. |
Fòrums de discussió | |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |