Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Pedagogia (2002) |
Assignatures |
QUALITAT DE L'EDUCACIÓ |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | QUALITAT DE L'EDUCACIÓ | Codi | 11152239 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 3r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | -Dinàmica grupal per tal de diagnosticar els coneixements previs de l’alumnat sobre la matèria, les seves expectatives i interessos. -Presentació de la matèria: competències amb què es relaciona, objectius a assolir, continguts que es treballaran, metodologia que s’emprarà, activitats d’avaluació i criteris i instruments d’avaluació. |
Sessió Magistral | -Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Debats | -Plantejament de temàtiques a l’alumnat en què es dialogarà a través de les diferents posicions i punts de vista. |
Treballs | -Elaboració d’un treball en relació a la gestió de la qualitat d’un centre educatiu. |
Presentacions / exposicions | -Exposició oral per part dels alumnes dels exercicis i problemes plantejats així com dels treballs proposats. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | -Resolució de problemes, exercicis pràctics i dinàmiques (mètode del cas, pluja d’idees,…) en relació a les temàtiques de l’assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos | -Reflexió primer en petit grup i després en gran grup d’un cas o situació real en relació a la millora contínua. |
Pràctiques de camp/sortides | -Observació en la pròpia institució /servei educatiu dels aspectes relacionats amb la gestió de la qualitat educativa. |