Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT | Codi | 11244003 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
18 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
? BLOC 1: PROCESSOS PSICOLÒGICS BÀSICS Mòdul 1. L’aprenentatge en el marc dels processos psicològics bàsics. 1.1 Introducció a la Psicologia 1.2 Introducció als processos psicològics bàsics 1.3 Percepció i atenció 1.4 Aprenentatge i memòria 1.5 Motivació i emoció 1.6 Llenguatge, raonament i solució de problemes. Mòdul 2. Fonaments de la psicologia del desenvolupament i de l’educació. 2.1 Introducció a la psicologia del desenvolupament 2.1.1 Introducció a la Psicologia, la Psicologia Evolutiva, i la Psicologia de l’Educació 2.1.2 Concepte i objecte d’estudi de la Psicologia Evolutiva 2.1.3 Els determinants del desenvolupament 2.1.4 Paradigmes i models en l’explicació del desenvolupament 2.1.5 Mètodes i dissenys en la investigació evolutiva 2.2 Introducció a la psicologia de l’educació 2.2.1 Concepte i objecte d’estudi de la Psicologia de l’Educació 2.2.2 Contextos de desenvolupament, escenaris educatius i pràctiques educatives 2.2.3. Les característiques de les pràctiques educatives escolars 2.2.4. La concepció constructivista de l’ensenyament i l’aprenentatge ? BLOC 2. PSICOLOGIA DEL DESENVOLUPAMENT Mòdul 1 Àmbit biosocial: El desenvolupament físic i psicomotor durant la infantesa. 1.1 Creixement i maduració 1.2 Desenvolupament sensorial 1.3 Desenvolupament del sistema nerviós 1.4 Procés de desenvolupament psicobiològic durant la infantesa 1.5 Desenvolupament psicomotor Mòdul 2 Àmbit cognitiu: El desenvolupament cognitiu i lingüístic durant la infantesa 2.1 Desenvolupament de les capacitats representatives i dels processos cognitius 2.2 L’acció i els orígens del coneixement 2.3 El desenvolupament sensoriomotor 2.4 Intel•ligència preoperatòria i construcció del coneixement 2.5 El pensament operacional concret 2.6 L’ingrés en el llenguatge i el desenvolupament de les competències lingüístiques Mòdul 3 Àmbit psicosocial: El desenvolupament socioemocional i afectiu durant la infantesa 3.1 Construcció i evolució dels vincles afectius 3.2 Desenvolupament emocional i construcció de la identitat 3.3 La contribució del joc al desenvolupament infantil 3.4 Coneixement social. Desenvolupament de normes i valors 3.5 Conducta social i relacions d’amistat ? BLOC 3. PSICOLOGIA DE L’EDUCACIÓ Mòdul 1. Factors psicològics de naturalesa personal implicats en l’aprenentatge 1.1 Introducció: Factors psicològics implicats en l’aprenentatge 1.2 Diferències individuals en l’àmbit cognitiu 1.3 Diferències individuals en l’àmbit afectiu i la personalitat Mòdul 2. Factors psicològics de naturalesa interpersonal i contextual implicats en l’aprenentatge 2.1 Escenaris i contextos educatius 2.2 La interacció P-A en el procés d’ensenyament/aprenentatge 2.2.1 Influència educativa, 2.2.2 Interacció P-A, 2.2.3 Representacions mútues, 2.2.4.Discurs educatiu 2.3 La construcció del coneixement entre iguals, 2.3.1 La organització social de l’aula 2.3.2 Conflicte sociocognitiu i controvèrsia conceptual Mòdul 3. Processos psicològics implicats en l’aprenentatge dels continguts escolares 3.1 El desenvolupament de capacitats i competències 3.2 Aprenentatge i avaluació dels diferents tipus de continguts escolares |