Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES I |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES I | Codi | 11264107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Alsina, Àngel, Com desenvolupar el pensament matemàtic dels 0 als 6 anys, 2004, Eumo Editorial. Vic Alsina, Claudi, Estimar les matemàtiques, 2000, Ed. Columna. Barcelona Alsina,C, Ensenyar matemàtiques, 1995, Ed. Graó. Barcelona Baroody A.J, El pensamiento matemático de los niños, 1998, Ed Aprendizaje Visor Bonals, J, Avaluar l’aprenentatge de 3 a 7 anys, 1997, Ed. CIMS. Barcelona Boule F, Manipular, organizar i representar, , Ed Narcea. Madrid Canals M.Antònia, ? Canals M.A. (1989), Per una didàctica de la matemàtica a l'Escola. Parvulari. , 1989, Ed Eumo. Vic Canals M. Antònia, Viure les matemàtiques de 3 a 6 anys, 2000, Col.lecció Temes d'Infància, núm 35. A.M. Rosa Sen Dickson, Brown, Gibso, El aprendizaje de las matemáticas, 1991, Labor. Barcelona National Council of teacher of Mathematics , Principios y estándares para la educación matemàtica, 2004, Sociedad Andaluza de Educación Matemática Thales. Equip de l'Escola Bressol Nenes i Nens, La lògica matemàtica a l'escola bressol, 1996, Col.lecció Temes d'Infància, núm 26. A.M. Rosa Sen Kamii C, El Número en la educación Preescolar, 1984, Ed. Aprendizaje Visor |
També us recomanem visitar aquests espais Web on trobareu materials i activitats d’interès:http://phobos.xtec.cat/creamat/joomla/ http://www.sectormatematica.cl/preescolar.htm http://weib.caib.es/Recursos/matematiques_vida_aula/inici_.htm http://www.nctm.org/standards/ |
|
Complementària |
# Bassedas, E. i d'altres, Juguem, Comptem, 1991, Dossiers Rosa Sensat. Barcelona Dienes Z.P, Los primeros pasos en matemática, 1979, Teide Gallego,C, Aprendre i ensenyar a l’educació infantil, 2000, Ed. Graó. Barcelona Grup Almosta, ? Grup Almosta (1988) Més de 7 materials per a l'aprenentatge de la Matemàtica. Dossiers Rosa Sensat. Barcelona, 1988, * Dossiers Rosa Sensat. Barcelona Grup Xucurruc, Las matemáticas de los cuentos y las canciones, 2001, Ed. EOS. Madrid. Lahora, C, Actividades matemáticas con niñas y niños de 0 a 6 años, 2000, Ed. Narcea. Madrid. Mira, M. R, Com fer viure la matemàtica a l'escola, 1987, Com fer viure la matemàtica a l'escola De Orellana-Pizarro L-J., El material del desenvolupament sensorial, 1982, Dossiers Rosa Sensat. Barcelona |
També us recomanem visitar aquests espais Web on trobareu materials i activitats d’interès:http://phobos.xtec.cat/creamat/joomla/ http://www.sectormatematica.cl/preescolar.htm http://weib.caib.es/Recursos/matematiques_vida_aula/inici_.htm http://www.nctm.org/standards/ |