Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LES DIFICULTATS EMOCIONALS I DE RELACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LES DIFICULTATS EMOCIONALS I DE RELACIÓ | Codi | 11264215 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
MODUL I. Aproximació al concepte d’emoció. | 1.Bases teòriques I. Aproximació al concepte d’emoció. Emocions vs sentiments. 2. Bases teòriques II. Constructe d’IE. Aportacions de la neurociència. El construccionisme social. Implicacions a la societat, l’educació i la psicologia de la Intel.ligència Emocional 4.Salut i Educació emocional. Psicopatologia.El DSMIV. Diagnòtic versus etiquetatge. Dificultats conductuals.L’espectre autista: El síndrome d’asperger. El síndrome de Rett. El TDG. El nen amb TDAH és emocional? 3.Detecció primerenca. Els signes d’alerta. Transicions familiars. Eines per a la detecció a l’escola. |
MODUL II. Implicacions educatives. | 1.Contextos d’aplicació de les competències emocionals. Concepte de fluir. Fonaments teòrics de l’ED emocional: des dels moviments de renovació pedagògics fins la PNL. Objectius, continguts, metodologia i avaluació de l’EEM |
MODUL III . Programa d’EEM para l’Educació infantil. Desenvolupament emocional de 0 a 6 anys. | 0. Model de competències 1. Dinàmiques per treballar la consciència emocional 2. Dinàmiques per treballar la regulació emocional 3. Dinàmiques d’autoestima 4. Dinàmiques d’HH emocionals 5. Dinàmiques d’Habilitats de vida |
MODUL IV . La intervenció psicoeducativa , propostes d’actuació. | 1. Estratègies d’intervenció. Potencialitats. Eines per preparar un programa d’Educació emocional. Disseny d’un programa emocional. 2. Altres models: El model quadra/quinta de Golstein. Conceptes Bàsics. Els quatre moments bàsics. 3. Implicació dels agents educatius. El treball en xarxa. La col•laboració amb la família. |