2011_12
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
 Assignatures
  INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN LES DIFICULTATS EMOCIONALS I DE RELACIÓ
   Continguts
Tema Subtema
MODUL I. Aproximació al concepte d’emoció. 1.Bases teòriques I. Aproximació al concepte d’emoció. Emocions vs sentiments.

2. Bases teòriques II. Constructe d’IE. Aportacions de la neurociència. El construccionisme social. Implicacions a la societat, l’educació i la psicologia de la Intel.ligència Emocional

4.Salut i Educació emocional. Psicopatologia.El DSMIV. Diagnòtic versus etiquetatge. Dificultats conductuals.L’espectre autista: El síndrome d’asperger. El síndrome de Rett. El TDG. El nen amb TDAH és emocional?

3.Detecció primerenca. Els signes d’alerta. Transicions familiars. Eines per a la detecció a l’escola.
MODUL II. Implicacions educatives. 1.Contextos d’aplicació de les competències emocionals. Concepte de fluir. Fonaments teòrics de l’ED emocional: des dels moviments de renovació pedagògics fins la PNL. Objectius, continguts, metodologia i avaluació de l’EEM
MODUL III . Programa d’EEM para l’Educació infantil. Desenvolupament emocional de 0 a 6 anys. 0. Model de competències
1. Dinàmiques per treballar la consciència emocional
2. Dinàmiques per treballar la regulació emocional
3. Dinàmiques d’autoestima
4. Dinàmiques d’HH emocionals
5. Dinàmiques d’Habilitats de vida
MODUL IV . La intervenció psicoeducativa , propostes d’actuació. 1. Estratègies d’intervenció. Potencialitats. Eines per preparar un programa d’Educació emocional. Disseny d’un programa emocional.
2. Altres models: El model quadra/quinta de Golstein. Conceptes Bàsics. Els quatre moments bàsics.
3. Implicació dels agents educatius. El treball en xarxa. La col•laboració amb la família.