Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Periodisme (2004) |
Assignatures |
ESTÀNDARD ORAL DE LA LLENGUA CATALANA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | ESTÀNDARD ORAL DE LA LLENGUA CATALANA | Codi | 12111009 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r i 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 3 | 3 | Troncal | Primer | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Reconèixer els trets bàsics de l'oralitat i les seues funcions | C5 |
||
Conèixer les característiques i els elements condicionants dels textos orals, especialment els dels mitjans de comunicació orals | A10 |
C5 |
|
Conèixer els trets propis del dialecte de l'alumne/a que també formen de la llengua estàndard | B7 |
C5 |
|
Analitzar el procés d'estandardització oral de la llengua catalana | B3 |
C3 |
|
Reflexionar sobre l'ús de la llengua en els MCM orals i en la publicitat | A10 |
||
Conèixer i dominar el nivell fonètic de la llengua catalana | C5 |
||
Conèixer els trets fonètics i morfològics del català que formen part de la llengua estàndard oral. | C5 |
||
Dominar i utilitzar els trets fonètics i morfològics del català que formen part de la llengua estàndard oral i són adequats per a situacions formals, a partir de la varietat dialectal pròpia de l'alumne/a | A19 |
B2 B15 |
C5 |
Desenvolupar la competència oral | A19 |
B1 B7 |
C5 |
Identificar els problemes d'expressió oral més comuns | A10 |
B3 |
|
Corregir els problemes d'expressió oral més comuns | C5 |
||
Prendre consciència de la importància d'una bona expressió per al seu coneixement professional i personal | A10 |
B1 B3 |
C5 |
Valorar el treball en equip | B5 |