Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Publicitat i Relacions Públiques (2001) |
Assignatures |
INTRODUCCIÓ A LA CREATIVITAT PUBLICITÀRIA |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | INTRODUCCIÓ A LA CREATIVITAT PUBLICITÀRIA | Codi | 12111107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 1.5 | 3 | Obligatòria | Segon | Primer |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Bàsica | |
Bibliografia |
|
Complementària | |
Art & Pub: art & publicité 1890-1990, París: Éditions du Centre Georges Pompidou, 1990. BENJAMÍN, Walter. L’obra d’art a l’època de la seva reproductibilitat tècnica, Barcelona: Edicions 62, 1983. CALVERA, Anna (ed.). Arte ¿? Diseño. Nuevos capítulos para una polémica que viene de lejos, Barcelona: Gustavo Gili, 2003. CARRIÈRE-CHARDON, Sarah. L’art dans la pub, París: éditions de l’Union Centrale des Arts Décoratifs y éditions Alternatives, 2000. CLARK, Toby. Arte y Propaganda en el siglo XX. La imagen política en la era de la cultura de masas, Madrid: Ediciones Akal, 2000. CORONADO HIJÓN, Diego. La metáfora del espejo: Teoría e Historia del cartel publicitario, Sevilla: Ediciones Alfar, 2001. DD.AA. Arte y publicidad, monogràfic a Área 5inco. Revista de Comunicación Audiovisual y Publicitaria, núm. 6, Madrid: Universitat Autònoma de Barcelona i Universidad Complutense de Madrid, juny 1999. ECO, Umberto. Apocalípticos e integrados, Barcelona: Editorial Lumen i Tusquets Editores, 2003. GOMBRICH,
E. H. GUBERN, Román. La mirada opulenta. Exploración de la iconosfera contemporánea, Barcelona: Gustavo Gili, 1987. MATEOS, Santos M. “Respeto o vampirización. El arte como “almacén” inagotable de ideas creativas al alcance de la publicidad”, a Trípodos [extra 2007], vol. 2, Barcelona: Universitat Ramon Llull, abril 2007, p. 849-860. MORRIS, William. Cómo vivimos y cómo podríamos vivir …, Logroño: Pepitas de calabaza ed. 2004. MORRIS, William. El propósito de la fundación de Kelmscott Press [en línia]. Londres, 1895. <http://www.unostiposduros.com/paginas/sobretex2.html>. RAMÍREZ, Juan Antonio. Medios de masas e Historia del Arte, Madrid: Ediciones Cátedra, 1976. SATUÉ, Enric. El diseño gráfico en España. Historia de una forma comunicativa nueva, Madrid: Alianza Editorial, 1997. SATUÉ, Enric. El diseño gráfico. Desde los orígenes hasta nuestros días, Madrid: Alianza Editorial, 1998. SCHARF, Aaron. Arte y fotografía, Madrid: Alianza Editorial, 2001. SCHNEIDER, Danièle. La pub détourne l’art. Genève: Éditions du Tricorne, 1999. SOUGEZ, Marie-Loup. Historia de la fotografia, Madrid: Ediciones Cátedra, 1994. TALENS, Jenaro; ZUNZUNEGUI, Santos (coord.). Historia general del cine. Orígenes del cine, Volumen I, Madrid: Ediciones Cátedra, 1998. VALÉRY, Paul. “La conquête de l’ubiqueté”, a Ouvres, tomo II, Pièces
sur l’art, París: Gallimard, Bibl.de WARDE, Beatrice. La copa de cristal [en línia]. Londres, 1932. <http://www.unostiposduros.com/paginas/sobretex9.html>. |