Bloc 1. TALLER DE TELEVISIÓ
Introducció als gèneres periodístics televisius – com parlar de música a la televisió
|
El taller es proposa introduir els alumnes del Màster en el llenguatge audiovisual i periodístic a través d'un taller de televisió. S'exploraran així formats televisius adients per a la comunicació de continguts musicals, així com les claus de producció, realització i guió d'aquests formats. Es treballarà específicament l'entrevista com a gènere periodístic i televisiu.
1. El llenguatge audiovisual. Plató de televisió I (descripció funcionament)
2. Gèneres periodístics i formats televisius: l'entrevista. Plató de televisió II (aproximació a la realització multicàmera)
3. El guió televisiu. La producció. Plató de televisió III (enregistrament i visionat)
|
Bloc 2 LLENGUATGE PERIODÍSTIC I QÜESTIONS D'IDEOLOGIA EN LA CRÍTICA MUSICAL |
A partir de l’anàlisi del lèxic utilitzat habitualment en la crítica musical i del llenguatge periodístic en general es tractarà de fer visibles possibles mecanismes recurrents quecontribueixen a l'emergència d'elements ideològics en el discurs crític musical. Es treballarà també a partir d'exercicis destinats a assolir una comprensió del discurs escrit per categories morfològiques. |
Bloc 3 COMUNICACIÓ: EL DISCURS DEL COS |
Es tractarà d'analitzar i assimilar conceptes bàsics sobre llenguatges no verbals, per aplicar-los a la comunicació audiovisual. Des del gest a l'articulació i la dicció, la projecció de la veu, la impostació i les seves característiques tímbriques i el seu poder per comunicar diferents missatges fins a la implicació i la coordinació motriu global, es mirarà de trobar possibles consonàncies i dissonàncies entre el contingut del discurs i el missatge de tots els mecanismes externs a ell que l'acompanyen. Tanmateix, ferem un intent d'aplicar aquesta anàlisi a la crític escrita. |
Bloc 4 TALLER DE CRÍTICA D'ÒPERA |
El taller proposarà, a partir de la projecció en DVD d'una òpera concreta i el dossier preparatori que l'acompanyarà, la confecció a l'aula i per escrit d’una crítica. Un cop fet l'esborrany individualment es tractarà de treballar en petits grups primer sobre els models, establir debat en una posada en comú i extraure'n conclusions i unes pautes bàsiques pràctiques. |