2011_12
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
Música com a Art Interdisciplinari (2010)
 Assignatures
  MARC ESCÈNIC I DRAMATÚRGIA MUSICAL A L'EDAT MITJANA
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Fer un recorregut per la dramatúrgia medieval, sempre fonamentada en el seu suport melòdic, i analitzar els distints gèneres i subgèneres i els espais en què aquests es van desenvolupar. Tot plegat, mitjançant exemples textuals i audiovisuals i amb l’assistència a alguns dels espectacles tradicionals que han conservat l’esperit d’aquell teatre. AC3
Situar l’activitat dramàtica medieval en el context melòdic que la presidia. De fet, això que anomenem teatre medieval va ser fonamentalment cantat, particularment en les nostres latituds, com es mostra clarament en l’única pervivència al món d’autèntic espectacle tardomedieval que es representa encara a l’interior d’una església: la Festa d’Elx, així com altres romanalles tradicionals d’arrel medieval com el Cant de la Sibil•la mallorquí i els recitats amb cantilena d’algunes restes passionístiques (Processó de Verges, Processó dels Dolors de Mieres) o nadalenques. AC1
Analitzarem el drama litúrgic o eclesiàstic en l’origen de la teatralitat medieval cantada en gregorià (amb alguna reelaboració polifònica durant el renaixement), i el paper de la música en l’espectacle urbà de tema religiós (Nativitat i Epifania, Passió i Resurrecció, Pentecosta, Assumpció i Hagiografia), amb especial atenció als espectacles d’origen medieval que han perviscut fins als nostres dies, especialment el Misteri d’Elx, el Cant de la Sibil•la i la Passió. AC6