Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Música com a Art Interdisciplinari (2010) |
Assignatures |
MARC ESCÈNIC I DRAMATÚRGIA MUSICAL A L'EDAT MITJANA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | MARC ESCÈNIC I DRAMATÚRGIA MUSICAL A L'EDAT MITJANA | Codi | 12745202 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 3r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
2.5 | Optativa | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. “Teatre”, espectacle, performance. Una qüestió a debat. L’Edat Mitjana i la teatralitat difusa. 2. La Teatralitat religiosa: El drama litúrgic i la Resurrecció de Crist. Trops i farciments: el Quem quaeritis. La cerimònia de la Visitatio Sepulchri i el mercader d’ungüents: de la celebració a l’espectacle. Victimae paschali laudes i “Peregrins” d’Emaús. 3. El drama escolar: Sponsus. 4. Nadal i Redempció. De l’Ordo Prophetarum, a l’Ordo Stellae. De la Sibil•la Eritrea a la Sibil•la Tiburtina. 5. L’ Ordo Representationis Adae (c. 1150) i la Representación o Auto de los Reyes Magos (c. 1200). 6. Manifestacions teatrals profanes. Entreteniment i diversió en la societat romànica. Condemna i rehabilitació del joglar. Adam de la Halle i el Jeu de Robin et Marion (c. 1282). 7. La festa popular. Llibertats de Desembre. Dignitats efímeres: Bisbetó i Reis de Rialles. L’Asinorum Festa o festivitat de l’Ase. L’Officium Lusorum i la Festa dels Folls. 8. El Drama de la Passió: de la representació unitària (plaça) a la cíclica (església). La ciutat en el temple: grans espectacles de les Catedrals. 9. L’Assumpció: La Representació assumpcionista de Tarragona (1388) el Misteri de la Seu de València (1425). El Misteri d’Elx (c.1475). 10. La Dansa Macabra. Orígens i context. La irrupció de la Mort en l’espectacle medieval. Coreografia i iconografia. |