2011_12
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Medicina (1994)
 Assignatures
  MEDICINA D'URGÈNCIES
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Conèixer els processos que amb mes freqüència precisen una intervenció mèdica urgent. A46
2. Conèixer les causes que ocasionen els principals símptomes, en concret el xoc, l’aturada cardiorespiratòria, la dispnea, el dolor toràcic, les arítmies, el dolor abdominal i el dolor lumbar, la cefalea, els dèficits neurològics, el coma, la febre, els trastorns de consciència, els trastorns hemorràgics i trombòtics, les intoxicacions i les urgències provocades per agents físics, els trastorns hidorelectrolitics, endocrinològics, el tractament del dolor, les urgències oftalmològiques, les otorrinolaringològiques, i les urgències pròpies de l’edat pediàtrica. A46
3. Conèixer les actuacions diagnòstiques i terapèutiques mes importants per tal de superar les situacions de risc vital. A4
A11
A12
A18
A19
A22
A31
A35
A47
4. Demostrar la capacitat per reconèixer les situacions de risc vital A1
A2
A3
5. Demostrar la capacitat per adoptar les mesures diagnòstiques urgents mes adients davant dels principals símptomes i signes A4
A5
A6
6. Demostrar la capacitat per realitzar el tractament urgent mes adient per tal de resoldre amb eficàcia la situació de risc vital A47
B16
B18
7. Demostrar el coneixement de la tècnica de la reanimació cardiopulmonar bàsica i avançada A31
A47
8. Saber comunicar als pacients i als familiars la informació relacionada amb el cas. B2
9. Demostrar la capacitat per decidir l’adopció de mesures agressives o conservadores en funció de les característiques de cada pacient B9
B10
B11
B13
B16
B18
B19
10. Demostrar la capacitat per valorar tots els elements que envolten al pacient a l’àrea d’urgències B13
B20
B26
11.Demostrar la capacitat de actuar en situacions d’estrès i de judici crític davant les situacions d’incertesa B9
B18