Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Química i de Processos (MEQIP) (2010) |
Assignatures |
TRACTAMENT DE LA CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | TRACTAMENT DE LA CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA | Codi | 20625212 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Saber quins són els contaminants principals industrials, les causes de la seva generació i els seus efectes sobre la salut i el medi. | AP5 AR3 |
BC1 BC6 BC12 BC15 |
|
Poder trobar en la legislació catalana, espanyola i europea els valors límits d'emissió per diferents contaminants i tipus d'indústria, i entendre el seu significat i les seves implicacions en el disseny. Saber transformar les unitats típiques de concentració, de ppm a mg/l, per exemple, i a l'inrevés. | BC1 BC9 BC10 BC12 |
||
Establir correctament els balanços de matèria, per determinar les emissions i les eficiències requerides en els equips de tractament de gasos. | BC1 |
||
Entendre els mecanismes d'eliminació de partícules i saber dissenyar cambres de sedimentació, ciclons, precipitadors electrostàtics, filtres i rentadors de gasos. | AP5 |
BC1 BC3 BC9 BC11 BC12 BC14 |
CC5 |
Adquirir coneixements suficients sobre els COV i les seves formes de tractament. | AC6 |
BC1 BC15 |
|
Entendre els mecanismes de l'absorció de gasos i saber dissenyar columnes d'absorció. | AP3 |
BC1 BC3 BC9 BC11 BC12 BC14 |
CC5 |
Proporcionar a l'alumne els criteris tècnics i econòmics per seleccionar l'equip o equips més apropiats per al tractament de les emissions industrials. | AC2 AP1 |
BC4 |
CC3 |
Entendre les principals característiques de la contaminació acústica, els seus efectes sobre la salut, la legislació que cal aplicar, la terminologia utilitzada en aquest àmbit. | AC5 |
BC4 |