2011_12
Educational guide 
Faculty of Tourism and Geography
A A 
 
 

Espai Europeu d'Educació Superior

Pla pilot del grau en Turisme i Oci

L’ensenyament de Turisme de la URV va participar en la 1ª edició d’un pla pilot d’adaptacióde les titulacions a l’anomenat espai europeu d’educació superior (EEES). Aquest pla es va posar en marxa el curs 2004-2005 des del departament competent en matèria d’universitats del govern de la Generalitat ambl’objectiu d’adequar els estudis universitaris de Catalunya als requeriments derivats de la Declaració de Bolonya abans de la seva completa implantació l’any 2010. Així doncs, la metodologia docent dels programes formatius que es poden cursar a l’EUTO adopta, ja des del curs 2004-2005 i en tots els seus nivells, els següents principis i criteris formatius establerts en les directrius de la Declaració de Bolonya sobre l’espai europeu d’educació superior (EEES):

Els alumnes de la diplomatura en Turisme que hagin iniciat els seus estudis a partir del curs 2004-05 (inici del pla pilot) tenen garantida la possibilitat d’aconseguir tant el títol oficial homologat amb validesa a tot l’estat espanyol, Diplomat en Turisme , com el títol que atorga la universitat com a propi i que certifica la metodologia emprada, Graduat en Turisme i Oci .

La tasca realitzada pel nostre centre ha estat reconeguda per l’Agència per a
la Qualitat del SistemaUniversitari de Catalunya (AQU) i recentment amb dos importants guardons: elpremi a la Qualitat Docent 2008 del Consell Social de la URV i la Distinció JaumeVicens Vives 2008 a la Qualitat DocentUniversitària Catalana pel desenvolupament d’un projecte de millora de la qualitat docent en el marc del procés d’adaptació a l’EEES, emprant la simulació d’empreses turístiques.

El nou sistema de crèdits europeus (ECTS)

El crèdit ECTS ( European CreditTransfer System - Sistema de transferència europeu de crèdit) és la unitat de mesura corresponent al volum total de treball necessari perquè assoleixis els objectius formatius plantejats en termes d’objectius d’aprenentatge i de competències. En termes qualitatius, significa planificar la docència en funció del treball que suposa per a l'alumne la proposta docent del professor. ECTS (clau alumne) Setmanes/curs 36-40 Hores/setmana 40-45 h Hores/curs 1500-1800 h Crèdits/curs 60 (invariables) Crèdits/setmana 1,5 (+/-) Hores/crèdit Entre 25-30 h

Aprenentatge en base a competències

La planificació dels aprenentatges de cada matèria es realitza en basea competències. S’entén com a competència professional, els coneixements,destreses i actituds necessaris per exercir l’activitat laboral, resoldre problemes de manera autònoma, activa i crítica alhora, col·laborar amb l’entorn laboral i l’organització del treball. Es treballaran competències pròpies de la URV,d’altres definides per l’ensenyament en qüestió i altres relacionades amb l’àrea de coneixement .

El model d’aprenentatge universitari

Com a alumne/a queaccedeixes des del batxillerat o des dels cicles formatius estàs acostumat aestudiar a través d’un model formatiu molt guiat i pautat pels professors itutors de curs. La incorporació al món universitari et suposarà una adaptació aun model formatiu caracteritzat per un graud’autonomia superior en el desenvolupament dels aprenentatges i solució de problemes.

El sistema d’avaluació que s’aplica en tots els ensenyaments és el sistema d’avaluació contínua . De manera general, entenem com a avaluació contínua el procés de seguiment, reconducció,millora i recollida d’informació durantel desenvolupament del curs. Informació que formarà part (en un percentatge o bé en la seva totalitat) de la qualificació final de l’alumne.

Trobaràs més informació a: