Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau de Psicologia (2009) |
Assignatures |
PERCEPCIÓ I ATENCIÓ |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | PERCEPCIÓ I ATENCIÓ | Codi | 11204101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | Primer |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Conèixer les diferents orientacions teòriques des de les que s'han estudiat l'aprenentatge, la memòria, la percepció i l'atenció. Dominar la terminologia bàsica en psicologia de l'aprenentage, la memòria, la percepció i l'atenció. Entendre els problemes més rellevants que s'han plantejat en l'àmbit de l'estudi de l'aprenentatge, la memòria, la percepció i l'atenció, així com les solucions proposades. Llegir de forma crítica la informació bibliogràfica sobre l'aprenentatge, la memòria, la percepció i l'atenció. | |
A2 |
Dominar la terminologia bàsica en psicologia de l'aprnentage, la memòria, la percepció i l'atenció. Entendre els problemes més rellevants que s'han plantejat en l'àmbit de l'estudi de l'aprenentatge, la memòria, la percepció i l'atenció, així com les solucions proposades. Establir les relacions pertinents entre percepció, atenció, aprenentatge i memòria, i entre aquests i altres processos psicològics bàsics. Llegir de forma crítica la informació bibliogràfica sobre l'aprenentatge, la memòria, la percepció i l'atenció. Conèixer les característiques bàsiques del funcionament perceptiu en les modalitats visual i auditiva, així com les dades empíriques en que se sostenen. Conèixer les diferents orientacions teòriques des de les que s'han estudiat l'aprenentatge, la memòria, la percepció i l'atenció. Identificar els elements i les variables importants en les situacions experiementals d'aprenentatge, memòria, percepció i atenció i ser capaç d'interpretar els resultats d'aquests experiements, relacionant-los amb els objectius i les hipòtesis plantejades. | |
A5 |
Familiaritzar-se amb els principals procediments d'investigació utilitzats en l'estudi psicològic de la percepció, l'atenció, l'aprenentatge i la memòria i exercitar-se en l'ús d'aquests procediments. Identificar els elements i les variables importants en les situacions experiementals d'aprenentatge, memòria, percepció i atenció i ser capaç d'interpretar els resultats d'aquests experiements, relacionant-los amb els objectius i les hipòtesis plantejades. Estar en condicions de projectar els coneixements adquirits en l'àmbit aplicat. | |
A10 |
Familiaritzar-se amb els principals procediments d'investigació utilitzats en l'estudi psicològic de la percepció, l'atenció, l'aprenentatge i la memòria i exercitar-se en l'ús d'aquests procediments. Identificar els elements i les variables importants en les situacions experiementals d'aprenentatge, memòria, percepció i atenció i ser capaç d'interpretar els resultats d'aquests experiements, relacionant-los amb els objectius i les hipòtesis plantejades. Llegir de forma crítica la informació bibliogràfica sobre l'aprenentatge, la memòria, la percepció i l'atenció. Estar en condicions de projectar els coneixements adquirits en l'àmbit aplicat. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor Comprèn els elements que composen una disciplina Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura | |
B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses Experimenta amb procediments nous Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació | |
B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués Sap respondre a les preguntes que se li formulen Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes Adapta la forma del missatge a les diverses situacions | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors | |
C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa |