Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
PROCESSOS I CONTEXTOS EDUCATIUS |
Competències |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | PROCESSOS I CONTEXTOS EDUCATIUS | Codi | 11264002 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
18 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Competències Específiques |
A1 | Conèixer els objectius, continguts curriculars i criteris d'avaluació de l'Educació Infantil. | |
A2 | Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva. | |
A4 | Fomentar la convivència a l'aula i fora d'ella i abordar la resolució pacífica de conflictes. Saber observar sistemàticament contextos d'aprenentatge i convivència i saber reflexionar sobre ells. | |
A5 | Reflexionar en grup sobre l'acceptació de normes i el respecte als altres. Promoure l'autonomia i la singularitat de cada estudiant com factors d'educació de les emocions, els sentiments i els valors en la primera infància. | |
A9 | Conèixer l'organització de les escoles d'educació infantil i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament. Assumir que l'exercici de la funció docent ha d'anar perfeccionant-se i adaptant-se als canvis científics, pedagògics i socials al llarg de la vida. | |
A11 | Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l en els estudiants. | |
A12 | Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació a la societat actual i les competències fonamentals que afecten als col•legis d'educació infantil i als seus professionals. Conèixer models de millora de la qualitat amb aplicació als centres educatius. | |
Tipus B | Codi | Competències Transversals |
B1 | Aprendre a aprendre. | |
B4 | Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. | |
B5 | Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. | |
B6 | Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. | |
Tipus C | Codi | Competències Nuclears |
C2 | Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. | |
C3 | Gestionar la informació i el coneixement. | |
C4 | Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. | |
C5 | Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |