Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau d'Història (2008) |
Assignatures |
TREBALL DE FI DE GRAU |
Resultats d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | TREBALL DE FI DE GRAU | Codi | 12204301 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Treball fi de grau | Quart | Anual |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Comprèn la investigació des de les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins la contemporaneïtat Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria Realitza memòries, monografies i informes sobre temes concrets Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat Comprèn la importància de la hipòtesi com a punt de partida de tota la investigació i aplicar-la a l'estudi i investigació Coneix, analitza i realitza estudis en relació a la divulgació del passat -museus, exposicions, entre d'altres- | |
A2 |
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents Avalua el procés de construcció del coneixement Realitza memòries, monografies i informes sobre temes concrets Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics | |
A4 |
Comprèn la importància de la hipòtesi com a punt de partida de tota la investigació i aplicar-la a l'estudi i investigació Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents Avalua el procés de construcció del coneixement Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic Coneix, analitza i realitza estudis en relació a la divulgació del passat -museus, exposicions, entre d'altres- Realitza pràctiques en empreses o institucions Realitza memòries, monografies i informes sobre temes concrets | |
A5 |
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic Realitza memòries, monografies i informes sobre temes concrets | |
A6 |
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat Analitza els comportaments humans i les estratègies de les diferents organitzacions socials al llarg de la història mitjançant la interpretació de fonts històriques | |
A7 |
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents Comprèn la importància de la hipòtesi com a punt de partida de tota la investigació i aplicar-la a l'estudi i investigació Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics | |
A8 |
Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics | |
A9 |
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria Avalua el procés de construcció del coneixement Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic | |
A12 |
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B2 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema historiogràfic i avaluar-ne els possibles riscos i avantatges | |
B3 |
Identifica els resultats de la innovació Troba nous mètodes per fer les coses Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació | |
B5 |
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués Sap respondre a les preguntes que se li formulen Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral | |
B7 |
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats | |
B8 |
Estableix objectius clars pel projecte Fa una estimació de l’eficàcia i l’eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes Comprèn informació i articles de caràcter rutinari Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut | |
C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric | |
C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics | |
C6 |
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral |