Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Química (1993) |
Assignatures |
QUÍMICA FÍSICA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | QUÍMICA FÍSICA | Codi | 20011002 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Objectius | Competències | ||
Poder enunciar la primera llei de la Termodinàmica i explicar-ne les implicacions físiques. | A1 A4 A15 |
B2 B3 B4 B8 B14 B15 |
C2 C5 |
Calcular treball mecànic d’expansió-compressió i avaluar balanços d’energia en processos. | A1 A3 A15 |
B1 B2 B3 B14 |
C5 |
Poder enunciar la segona llei de la Termodinàmica i explicar-ne les implicacions físiques. Avaluar canvis d’entropia en processos senzills en sistemes ideals | A3 A4 A5 A15 |
B1 B2 B3 B4 B8 B14 B15 |
C2 C5 |
Enunciar les definicions dels potencials termodinàmics Entalpía, energia lliure de Helmholtz i de Gibbs, i poder avaluar-ne les seves variacions a partir de variacions d’altres variables de estat. Aplicar-los a les transformacions pertinents. | A1 A3 A4 |
B1 B2 B3 B14 B15 |
C5 |
Avaluar l’energia de Gibbs de reacció en sistemes ideals i obtenir la constant de reacció. Obtenir les composicions a l’equilibri en una reacció entre gasos ideals. | A2 A3 A5 |
B1 B2 B3 B8 B14 |
C5 |
Avaluar variacions de la constant de reacció amb la temperatura. Utilitzar el principi de Le Châtelier per fer estimacions de l’evolució de l’equilibri de reacció en canviar les condicions externes. | A5 A10 |
B1 B3 B14 B16 |
C2 C5 |
Aplicar la Termodinàmica d’equilibri en el si d’un avantprojecte relacionat amb l’Enginyeria Química, treballar en equip i desenvolupar les habilitats socials que en són pròpies. | A1 A3 A4 A15 |
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B16 B17 B18 B19 |
C2 C3 C4 C5 |