TipusA
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Analitzar i assessorar amb un enfocament interdisciplinari situacions de desenvolupament de les societats africanes |
|
AC2 |
Conèixer i ponderar la importància relativa dels factors socioeconòmics i culturals del desenvolupament |
|
AC3 |
Comprendre la diversitat i la unitat de les societats i cultures africanes, així com la seva evolució històrica i la seva capacitat per aplicar aquest coneixement a situacions de desenvolupament |
|
AC4 |
Comprendre les concepcions i els factors d'igualtat i desigualtat en les societats africanes (gènere, edat, rang, etnicitat, classe...) i tenir-los en compte en situacions de desenvolupament |
|
AC5 |
Conèixer i interpretar l'evolució de les formes artístiques i literàries africanes, així com els processos creatius corresponents, i integrar-los en situacions de desenvolupament |
|
AC6 |
Conèixer i interpretar l'evolució dels sistemes educatius africans i el seu potencial per al desenvolupament econòmic, social i polític, així com intervenir en la planificació de polítiques i projectes educatius que optimitzin la pluralitat cultural africana |
|
AC7 |
Conèixer i interpretar els diferents sistemes polítics africans –moderns i tradicionals–, els seus canvis, les seves interaccions i el seu paper en l'horitzó de desenvolupament, així com mitjançar entre els diferents actors polítics locals de projectes o polítiques de desenvolupament i assessorar-los |
|
AC8 |
Conèixer i interpretar l'evolució de les concepcions i pràctiques d'acció individual i col•lectiva en l'espai públic (ciutadania, associacionisme, xarxes tradicionals...), la diversitat de drets i deures que impliquen, així com mitjançar entre elles en situacions de desenvolupament concretes |
|
AC9 |
Conèixer i interpretar l'articulació internacional dels països africans i assessorar sobre aquest tema |
|
AC10 |
Conèixer i interpretar l'evolució dels condicionants de la comunicació sobre les societats africanes i la seva incidència en els processos de desenvolupament, així com potenciar-ne o atenuar-ne els efectes en benefici de situacions de desenvolupament concretes |
|
AC11 |
Conèixer i interpretar l'evolució dels diferents models econòmics de desenvolupament i cooperació al desenvolupament a l'Àfrica, la seva evolució, el balanç de la seva aplicació i els factors polítics i ecològics (locals i internacionals) que els han mediatitzat, així com incorporar aquesta visió crítica en l'assessorament, la gestió, la mediació o l’avaluació de projectes de desenvolupament concret |
|
AC12 |
Conèixer i interpretar l'evolució del paper dels factors socioculturals en el desenvolupament econòmic, amb especial atenció als que suposadament són més innovadors (com la sostenibilitat, la salut, el capital social, la patrimonialització o l'apoderament), així com incorporar aquest coneixement a l’assessorament, la gestió, la mediació o l’avaluació de projectes concrets de recerca i de cooperació per al desenvolupament |
|
AC13 |
Aplicar les tècniques pròpies de les CCSS i les humanitats al context d'investigació i cooperació per al desenvolupament africà en equips interdisciplinaris |
|
AC14 |
Aplicar els coneixements teòrics i temàtics propis de les CCSS i les humanitats al context d'investigació i cooperació per al desenvolupament africà en equips interdisciplinaris |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Integrar-se en un entorn professional del desenvolupament africà i ser capaç d'assessorar sobre els factors socials implicats en les activitats de promoció del desenvolupament dutes a terme per l'empresa |
|
Recerca |
|
AR1 |
Integrar-se en un entorn acadèmic d'investigació i ser capaç de generar explicacions sobre casos concrets treballant en equip |
TipusB
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de les ciències socials |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
|
BC7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos |
TipusC
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional) |