TipoA
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Investigador |
|
AR1 |
Coneixement general dels materials rellevants en el camp de la Nanotecnologia. |
|
AR2 |
Entendre les propietats relacionades amb el tamany de les nanoestructures i els mètodes de producció, estabilització i biofuncionalització. |
|
AR3 |
Coneixement general de les tècniques més importants de nanofabricació i caracterització de les nanoestructures. |
|
AR4 |
Visió general dels camps principals d’aplicació dels nanomaterials, emfatitzant aquelles que en l’actualitat tenen un major impacte social: nanobiomedecina, nanoelectrònica, nanoenergia, entre d’altres. |
|
AR5 |
Conèixer les propietats fonamentals de les forces intermoleculars i la seva importància en química, biologia i ciència dels materials. |
|
AR6 |
Saber aplicar conceptes de química supramolecular al disseny i síntesi de receptors moleculars, dispositius moleculars senzills i materials moleculars nanoestructurats. |
|
AR7 |
Saber interpretar processos químics i biològics que funcionin en base a interaccions intermoleculars. |
|
AR8 |
Conèixer els mètodes experimentals utilitzats en la caracterització de sistemes supramoleculars. |
|
AR9 |
Reconèixer com propietats físiques concretes poden derivar-se de l’estructura dels materials moleculars i de les interaccions intermoleculars que s’estableixen en la seva estructura. |
|
AR10 |
Comprendre i gestionar el concepte de Sala Blanca i els processos associats. |
|
AR11 |
Coneixement pràctic dels processos de fotolitografia, gravat, deposició, creixement a altes temperatures i nanolitografia. |
|
AR12 |
Inspecció i caracterització de processos. |
|
AR13 |
Conèixer les bases conceptuals de la mecànica estadística. |
|
AR14 |
Entendre la física i la química dels estats excitats. |
|
AR15 |
Utilitzar adequadament les eines matemàtiques del camp de la química teòrica. |
|
AR16 |
Conèixer les bases de l'estudi de l'estat sòlid. |
|
AR17 |
Comprensió del concepte Nanobiotecnologia i avaluació crítica dels beneficis i inconvenients de les seves aplicacions potencials. |
|
AR18 |
Entendre l’expressió gènica, funció de l’ADN i els processos que se’n deriven. |
|
AR19 |
Entendre el paper de les proteïnes, enzims i anticossos en el cos humpa i com les propietats dels anticossos poden ser explotades per a ús terapèutic i en diagnòstics. |
|
AR20 |
Comprensió de les cèl•lules mare, les diferències entre cèl•lules mare adultes i embrionàries, i les seves respectives avantatges i desavantatges. Els mètodes utilitzats per la seva diferenciació, aplicacions clíniques. |
|
AR21 |
Entendre la genòmica, transcriptòmica i proteòmica i les eines que són utilitzades per estudiar cada una d’elles. |
|
AR22 |
Entendre els principis bàsics emprats en l'àmbit de la nanofabricació i nanoprocessat de materials, i les principals tècniques utilitzades en aquest àmbit per tal de seleccionar els mètodes de nanofabricació més apropiats per resoldre problemes específics en nanotecnologia. |
|
AR23 |
Conèixer el camp dels nanosensors, els seus principis físics i químics, el funcionament i paràmetres de qualitat que els caracteritzen. |
|
AR24 |
Conèixer les nanoestructures emprades per a fins analítics. |
|
AR25 |
Identificar àrees d'aplicació de nanosensors químics. |
|
AR26 |
Identificar fortaleses i febleses dels dispositius nanosensors. |
|
AR27 |
Conèixer l'estat actual de la tècnica, les capacitats, limitacions i aplicacions de les tècniques actuals emprades en a la caracterització de nanoestructures. |
|
AR28 |
Identificar les tècniques de caracterització que es poden utilitzar per a resoldre un problema específic. |
|
AR29 |
Interpretar la informació obtinguda de les tècniques de caracterització. |
|
AR30 |
Capacitat d'usar SEM, TEM, AFM i microscopi confocal, des d'un punt de vista pràctic. |
|
AR31 |
Aplicar coneixements de nanocatàlisi a la interpretació de diferents fenòmens relacionats amb els catalitzadors i conèixer les diferents tècniques de preparació dels catalitzadors. |
|
AR32 |
Conèixer els mètodes experimentals utilitzats en la caracterització dels metal•loenzims. |
TipoB
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Investigador |
|
BR1 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BR2 |
Treballar de manera autònoma amb iniciativa. |
|
BR3 |
Capacitat de gestió de la informació. |
|
BR4 |
Capacitat d’organització i planificació. |
|
BR5 |
Presa de decisions. |
|
BR6 |
Comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a profesional. |
|
BR7 |
Teamwork. |
|
BR8 |
Capacity to learn. |
|
BR9 |
Capacity to adapt to new situations. |
|
BR10 |
Critical abilities: analysis and syntesis. |
|
BR11 |
Capacity for generating new ideas (creativity). |
TipoC
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Comun |
|
CC1 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano/na y como profesional (Ciudadanía) |
|
CC2 |
Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional que se plantea en la universidad (Orientación profesional) |
|
Investigador |
|
CR1 |
Comunicar-se de manera efectiva en la pràctica professional i com a ciutadà. |
|
CR2 |
Dominar l’expressió i la comprensió de, pel cap baix, un idioma estranger. |
|
CR3 |
Tenir una perspectiva àmplia i global del món. |
|
CR4 |
Tenir adquirides les competències bàsiques en TIC. |
|
CR5 |
Ability to communicate with experts of other professional fields. |