2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Psicopedagogia (2003)
 Assignatures
  DISSENY, DESENVOLUPAMENT I INNOVACIÓ DEL CURRÍCULUM
   Continguts
Tema Subtema
Mòdul introductori. Vocabulari bàsic al Departament d’Educació. Les instruccions d’inici de curs per a les Llars d’Infants, Educació Infantil i Primària i a l’Educació Secundària. La LEC i el currículum.
Mòdul 1.
El currículum a l'educació
El concepte de currículum. Els tipus de currículum. Els components de l'estructura del currículum. El procés de desenvolupament del currículum.
Mòdul 2.
La concepció constructivista de l'ensenyament i l'aprenentatge i el currículum escolar.
La concepció constructivista. Les decisions bàsiques de la caracterització del currículum des d’una perspectiva constructivista de l’ensenyament i aprenentatge.
Mòdul 3.
El currículum de les diferents etapes de l'educació a Catalunya
El currículum de l'educació infantil, primària i secundària. El currículum del batxillerat i dels cicles formatius. Semblances i diferències en la concreció de les propostes curriculars de les diferents etapes educatives a Catalunya. Comparativa amb altres sistemes educatius.
Mòdul 4.
La innovació curricular: Els projectes d’innovació curricular
Es considera que una educació innovadora és aquella que incideix en el que s'ensenya i en com s'aprèn, que prioritza el gust per aprendre, l'estímul a pensar i l'esforç per entendre i que ajuda a despertar el sentit crític de l'alumnat i del professorat. Però les finalitats bàsiques de qualsevol innovació han de ser millorar l'èxit escolar de tot l'alumnat i promoure l'esforç de tots per aconseguir l'excel•lència educativa.
Mòdul 5.
Programació i gestió de l’aula
La programació com a pla d'acció estratègic a l'aula i el paper del professorat de psicopedagogia. Els Plans Individuals (PI). La gestió de l’aula: Dinamització del grup, organització de l’espai i el temps i gestió de recursos segons el currículum establert.