Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Psicopedagogia (2003) |
Assignatures |
DISSENY, DESENVOLUPAMENT I INNOVACIÓ DEL CURRÍCULUM |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | DISSENY, DESENVOLUPAMENT I INNOVACIÓ DEL CURRÍCULUM | Codi | 11172002 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Primer | Primer |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
Mòdul introductori. | Vocabulari bàsic al Departament d’Educació. Les instruccions d’inici de curs per a les Llars d’Infants, Educació Infantil i Primària i a l’Educació Secundària. La LEC i el currículum. |
Mòdul 1. El currículum a l'educació |
El concepte de currículum. Els tipus de currículum. Els components de l'estructura del currículum. El procés de desenvolupament del currículum. |
Mòdul 2. La concepció constructivista de l'ensenyament i l'aprenentatge i el currículum escolar. |
La concepció constructivista. Les decisions bàsiques de la caracterització del currículum des d’una perspectiva constructivista de l’ensenyament i aprenentatge. |
Mòdul 3. El currículum de les diferents etapes de l'educació a Catalunya |
El currículum de l'educació infantil, primària i secundària. El currículum del batxillerat i dels cicles formatius. Semblances i diferències en la concreció de les propostes curriculars de les diferents etapes educatives a Catalunya. Comparativa amb altres sistemes educatius. |
Mòdul 4. La innovació curricular: Els projectes d’innovació curricular |
Es considera que una educació innovadora és aquella que incideix en el que s'ensenya i en com s'aprèn, que prioritza el gust per aprendre, l'estímul a pensar i l'esforç per entendre i que ajuda a despertar el sentit crític de l'alumnat i del professorat. Però les finalitats bàsiques de qualsevol innovació han de ser millorar l'èxit escolar de tot l'alumnat i promoure l'esforç de tots per aconseguir l'excel•lència educativa. |
Mòdul 5. Programació i gestió de l’aula |
La programació com a pla d'acció estratègic a l'aula i el paper del professorat de psicopedagogia. Els Plans Individuals (PI). La gestió de l’aula: Dinamització del grup, organització de l’espai i el temps i gestió de recursos segons el currículum establert. |