Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Social (2009) |
Assignatures |
ACCIÓ SOCIOEDUCATIVA PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | ACCIÓ SOCIOEDUCATIVA PER A LA INCLUSIÓ SOCIAL | Codi | 11224109 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
18 | Obligatòria | Tercer | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A5 |
Identifica les diferents situacions d'exclusió social. | |
A6 |
Dissenya i desenvolupa programes d'acció socioeducativa. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes Troba la solució adequada Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident | |
B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar Analitza riscos i beneficis de la innovació Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes | |
B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst Pren decisions de manera encertada basant-se en dades Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible. Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst | |
B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Accepta i compleix les normes del grup Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip | |
B6 |
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués En les seves presentacions utilitza medis de suport Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,... Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics |