2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
 Assignatures
  APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT DE LA PERSONALITAT
   Fonts d'informació
Bàsica , , ,

FONTS D’INFORMACIÓ

(Títol, autor, edició, publicat, tipus de recurs, signatura)

 

 

BASICA

 

Lahey, B. (1999). Introducción a la psicología. Madrid: McGraw-Hill.

 

Torres, J., Tornay, F., Gómez Millán, E. (1998). Procesos Psicológicos Básicos. Madrid: McGraw-Hill.

 

Palacios, J., Marchesi, A. y Coll, C. (2002) Desarrollo psicológico y educación 1.  Psicología evolutiva. Madrid: Alianza

 

Coll, C.; Palacios, J. y Marchesi, A. (2001). Desarrollo psicológico y educación 2. Psicología de la educación escolar. Madrid: Alianza (2ª edición)

Mayer, R.E. (2004): Psicologia de la Educación. Enseñar para un aprendizaje significativo.  Volumen II. Madrid: Prentice Hall

Delval, J. (2008). El desarrollo humano. Madrid: Siglo XXI

Muñoz, V.; López, I.; Jimenez-Lagares, I.; Ríos, M.; Morgado, B.; Roman, M.;Ridao, B.; Candau, X. y Vallejo, R. (2011) Manual de psicología del desarrollo aplicado a la educación. Madrid: Piramide.

 

COMPLEMENTÀRIA

 

Bloc 1. Introducció a la psicología de l’aprenentatge i del desenvolupament

 

Goldstein, E. (1988/2000). Sensación y percepción. Madrid: Debate/Paraninfo.

 

Craig, G. J. (1997).  Desarrollo psicológico. México: Prentice-Hall

 

Perinat, A. (2007) La primera infancia. Barcelona: UOC

Papalia, D.; Olds, S. y Feldman, R. (2010) Desarrollo humano. Mexico: McGrawHill

Bloc 2: Psicologia del desenvolupament

 

Flavell, J. (1984). El desarrollo cognitivo. Madrid: Visor

 

Owens, R. E. (2003): Desarrollo del lenguaje. Madrid: Prentice-Hall

 

Conde, J. L. (1997). Fundamentos para el desarrollo de la motricidad. Málaga: Aljibe.

 

López  F., Etxebarria, M. J. y Ortiz, M. J.  (1999) Desarrollo afectivo y social. Madrid: Pirámide

 

 

 

Bloc 3: Psicologia de l’educació

 

Cubero, Rosario (2005) Perspectivas constructivistas. Barcelona: Grao

Coll, C. y otros (1993). El constructivismo en el aula. Barcelona: Graó.

Mayer. R. E. (2004). Psicología de la Educación. Enseñar para un aprendizaje significativo. Volumen II. Madrid: Prentice-Hall.

Mercier, N. (1997). La construcción guiada del conocimiento. Barcelona: Paidos.

Pozo, J. I. (1996). Aprendices y maestros. Madrid. Alianza.

 

Mauri, T.; Valls, E. y Gómez, E. (1992). Els continguts escolars. El tractament en el currículum. Barcelona: Graó/ICE de la U. Barcelona.

 

 

 

REVISTES

 

Infancia y aprendizaje

 

Cuadernos de pedagogía

 

Cultura y educación

 

Aula de Innovación Educativa

 

 

 

Complementària