2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES LLENGÜES II
   Continguts
Tema Subtema
0. Presentació Presentació de l'assignatura.
Metodologia a utilitzar.
Criteris d'avaluació.
Formació dels grups.
1. Mètodes de lectoescriptura 1.1. Montessori
1.2. Decroly
1.3. Freinet
2. Bases de l’enfocament constructivista aplicat a l’aprenentatge de les llengües.
3. TIL. Tractament integrat de llengües. 3.1. Tipologies textuals
3.2. Reflexió sobre la llengua
3.3. El plurilingüisme
3.4. La programació integrada de llengües
4. La consciència fonològica com a base del desenvolupament del llenguatge escrit (lectura i escriptura).
5. Expressió escrita 5.1. Concepte.
5.2. Nivells d’escriptura
5.3. Processos
5.4. Habilitats
5.5. Activitats i recursos
5.6. Avaluació
6. Expressió oral 6.1. Elocució i conversació
6.2. Desenvolupament del llenguatge: diàleg, debat...
6.3. Activitats i recursos
6.4. Avaluació
7. Comprensió oral i escrita 7.1. El procés lector
7.2. Habilitats
7.3. Activitats i recursos
7.4. Avaluació
8. Tècniques i recursos aplicats a l’aula de llengua. 8.1. Tècniques
- Treball per projectes
- El dossier d’aprenentatge
- Treball per racons
- Tallers de llengua
8.2. Recursos
- Els llibres de text
- TIC
8.3. Text lliure, dictats, redaccions...
8.4. La unitat didàctica dins de l’Àrea de Llengua
6. Preferències literàries Segons l'edat.
Segons els diversos gèneres.
El cànon de la LIJ.