Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES LLENGÜES II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES LLENGÜES II | Codi | 11244102 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Obligatòria | Tercer | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
0. Presentació | Presentació de l'assignatura. Metodologia a utilitzar. Criteris d'avaluació. Formació dels grups. |
1. Mètodes de lectoescriptura | 1.1. Montessori 1.2. Decroly 1.3. Freinet |
2. Bases de l’enfocament constructivista aplicat a l’aprenentatge de les llengües. | |
3. TIL. Tractament integrat de llengües. | 3.1. Tipologies textuals 3.2. Reflexió sobre la llengua 3.3. El plurilingüisme 3.4. La programació integrada de llengües |
4. La consciència fonològica com a base del desenvolupament del llenguatge escrit (lectura i escriptura). | |
5. Expressió escrita | 5.1. Concepte. 5.2. Nivells d’escriptura 5.3. Processos 5.4. Habilitats 5.5. Activitats i recursos 5.6. Avaluació |
6. Expressió oral | 6.1. Elocució i conversació 6.2. Desenvolupament del llenguatge: diàleg, debat... 6.3. Activitats i recursos 6.4. Avaluació |
7. Comprensió oral i escrita | 7.1. El procés lector 7.2. Habilitats 7.3. Activitats i recursos 7.4. Avaluació |
8. Tècniques i recursos aplicats a l’aula de llengua. | 8.1. Tècniques - Treball per projectes - El dossier d’aprenentatge - Treball per racons - Tallers de llengua 8.2. Recursos - Els llibres de text - TIC 8.3. Text lliure, dictats, redaccions... 8.4. La unitat didàctica dins de l’Àrea de Llengua |
6. Preferències literàries | Segons l'edat. Segons els diversos gèneres. El cànon de la LIJ. |