2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
 Assignatures
  ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES LLENGÜES III
   Continguts
Tema Subtema
0. Presentació Presentació de l'assignatura.
Metodologia a utilitzar.
Criteris d'avaluació.
Formació dels grups.
1. Cap a una definició de la Literatura Infantil i Juvenil
2. Funcions de la LIJ
3. Valor educatiu de la LIJ
4. La fascinació de la paraula: la literatura tradicional i popular 4.1. Literatura oral no argumental: endevinalles, cançons, embarbussaments, refranys
4.2. Literatural oral argumental: contes, rondalles i llegendes
5. Llibres per a nens lectors: gèneres de LIJ. Tipologies textuals
6. Criteris de selecció d'un corpus de LIJ. Les constel.lacions literàries. Elaboració d'un corpus
7. Influències de la LIJ en la construcció d'un lector literari
8. Intertextualitat i metaficció a la LIJ
9. L'àlbum il.lustrat: un recurs pedagògic per al desenvolupament lector i emocional 9.1. Elements a tenir en compte per a l'anàlisi d'un àlbum il.lustrat
10. Aplicació didàctica de la LIJ. Activitats i recursos d'animació lectora
Biblioteca i Pla lector del centre