Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
LLENGUATGE MUSICAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | LLENGUATGE MUSICAL | Codi | 11244212 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1 . El llenguatge musical a l’aula | 1.1 Competències dels docents d’educació infantil i primària: coneixements disciplinars, competències professionals, competències acadèmiques 1.2. . La música a l’estructura curricular d’educació infantil i primària. Competències musicals a assolir en aquests ensenyaments respecte al llenguatge musical. |
2. Elements del llenguatge musical. | 2.1. El ritme. El temps i la pulsació. Cél.lules rítmiques. Les figures irregulars. Els compassos. Les polirímies. L’obstinat. 2.2. La melodía Les notes. Els intervals melòdics. Tipus d’escales. El perfil melòdic. Les alteracions. 2.3. L’Harmonia. Els acords. La tonalitat i els modes. Els graus tonals. 2.4. Signes d’expressió, dinàmica i repetició. El tempo. |
3. La forma musical. | 3.2. Prinicipis i finals de frase. 3.2. Esquemes elementals. La forma binària i la ternària. L’esquema rondó 3.3. Gèneres vocals i instrumentals |
4. Introducció a la lecto-escriptura musical | 4.1. La lectoescriptura al currículum de l’etapa d’educació infantil. La representació gràfica de les qualitats del so. 4.2. La lectoescriptura al currículum de l’etapa d’educació primària: la funció de segmentació en la lectura musical. Exercicis de lectura dels intervals. Solfeig rítmic |
5. Reconeixement auditiu | 5.1. El dictat rítmic i melòdic. 5.2. Reconeixement i de les frases 5.3. Identificació de les estructures formals bàsiques a partir de l’audició de breus vocals i insturmentals breus |