Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (2009) |
Assignatures |
ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI ESCOLAR, MATERIALS I HABILITATS DOCENTS |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI ESCOLAR, MATERIALS I HABILITATS DOCENTS | Codi | 11254006 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Formació bàsica | Segon | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | |||||||
Sessió Magistral |
|
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura per part del professor/a amb la utilització de suport material, especialment les TIC. Es facilita la participació de l'alumnat. |
Participació, assistència i aprofitament de les classes: 4% de la nota FINAL | |||||||
Seminaris |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament de situacions pràctiques sobre el contingut de la matèria. Els alumnes, en grups reduïts, les estudiaran i proposaran la solució argumentada per resoldre-les. A continuació es farà una posada en comú i es trauran conclusions. Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball davant dels companys de classe utilitzant suport TIC, prèvia presentació escrita i amb l'assessorament del professor/a. Treballs Activitats extenses que l'alumne ha de presentar al professor. |
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 10% de la nota FINAL. | |||||||
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i solució d'exercicis relacionats amb la temàtica de la matèria. Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. Conjunt d’ activitats que promouen un espai de reflexió i d’exercici del pensament crític on es posen en relació i es contrasten els coneixements teòrics i l’aprenentatge pràctic. Permet situar tot un bagatge de coneixements, tècniques, i experiències adquirides en la formació de l’estudiant. En aquest espai tenen cabuda els aspectes personals i les respostes vivencials o sentiments que en la metodologia de la supervisió poden trobar orientació i suport. |
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 5% de la nota FINAL. | |||||||
Debats |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament de situacions pràctiques sobre el contingut de la matèria. Els alumnes, en grups reduïts, les estudiaran i proposaran la solució argumentada per resoldre-les. A continuació es farà una posada en comú i es trauran conclusions. Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 5% de la nota FINAL. | |||||||
Proves mixtes |
|
Diferents tipus d'activitats d'avaluació: preguntes objectives, de desenvolupament, tipus test, etc. | TOTAL de proves mixtes: 25% de la nota FINAL. | |||||||
Proves de desenvolupament |
|
Elaboració d'un projecte de treball. | TOTAL de proves desenvolupament: 45% de la nota FINAL. | |||||||
Altres | Es valorarà especialments les competències personals, socials i professionals de l'alumnat. |
TOTAL de la nota d'ACTITUD: 6% de la nota FINAL. |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
AVALUACIÓ DE LA MATÈRIA TOTAL 100% DE L'AVALUACIÓ: Dividit en 3 blocs + examen final + actitud. Cada bloc te les activitats corresponents exposades al moodle. BLOC 1: 25%. BLOC 2: 15% BLOC 3: 25% EXAMEN: 25% ACTITUD: 10%.
IMPORTANT:
L'alumnat que no superi la matèria serà orientat de manera individual per tal d'organitzar diferents sistemes de recuperació pel present curs o d'altres. |