2012_13
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Grau d'Educació Infantil (2009)
 Assignatures
  ORGANITZACIÓ DE L'ESPAI ESCOLAR, MATERIALS I HABILITATS DOCENTS
   Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A3
A9
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura per part del professor/a amb la utilització de suport material, especialment les TIC. Es facilita la participació de l'alumnat.
Participació, assistència i aprofitament de les classes: 4% de la nota FINAL
Seminaris
B1
B3
B4
B5
B6
C4
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament de situacions pràctiques sobre el contingut de la matèria. Els alumnes, en grups reduïts, les estudiaran i proposaran la solució argumentada per resoldre-les. A continuació es farà una posada en comú i es trauran conclusions.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball davant dels companys de classe utilitzant suport TIC, prèvia presentació escrita i amb l'assessorament del professor/a.
Treballs Activitats extenses que l'alumne ha de presentar al professor.
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 10% de la nota FINAL.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
B1
B2
B3
B6
C2
C3
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i solució d'exercicis relacionats amb la temàtica de la matèria.
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC.
Conjunt d’ activitats que promouen un espai de reflexió i d’exercici del pensament crític on es posen en relació i es contrasten els coneixements teòrics i l’aprenentatge pràctic. Permet situar tot un bagatge de coneixements, tècniques, i experiències adquirides en la formació de l’estudiant. En aquest espai tenen cabuda els aspectes personals i les respostes vivencials o sentiments que en la metodologia de la supervisió poden trobar orientació i suport.
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 5% de la nota FINAL.
Debats
B3
B5
B6
C3
C4
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament de situacions pràctiques sobre el contingut de la matèria. Els alumnes, en grups reduïts, les estudiaran i proposaran la solució argumentada per resoldre-les. A continuació es farà una posada en comú i es trauran conclusions.
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
TOTAL d'activitats realitzades en aquest apartat: 5% de la nota FINAL.
Proves mixtes
A3
A9
C4
Diferents tipus d'activitats d'avaluació: preguntes objectives, de desenvolupament, tipus test, etc. TOTAL de proves mixtes: 25% de la nota FINAL.
Proves de desenvolupament
A3
A9
C2
C3
C4
Elaboració d'un projecte de treball. TOTAL de proves desenvolupament: 45% de la nota FINAL.
Altres  

Es valorarà especialments les competències personals, socials i professionals de l'alumnat.

TOTAL de la nota d'ACTITUD: 6% de la nota FINAL.
 
Altres comentaris i segona convocatòria

AVALUACIÓ DE LA MATÈRIA

TOTAL 100% DE L'AVALUACIÓ: Dividit en 3 blocs + examen final + actitud.

Cada bloc te les activitats corresponents exposades al moodle.

BLOC 1: 25%.

BLOC 2: 15%

BLOC 3: 25%

EXAMEN: 25%

ACTITUD: 10%.

  • La nota d'ACTITUD és el resultat de: l'assistència, les activitats realitzades sense pes a la nota, la participació, les aportacions constructives, el respecte vers els altres, la capacitat de treball en equip, l'aportació de diferents iniciatives, l'actitud general, etc.

IMPORTANT:

  • És necessari obtenir com a mínim un 5 en cadascuna de les activitats d'avaluació especificades en la pauta general de la matèria, per superar-la.
  • És necessari SUPERAR l'examen final (mínim un 5) per obtenir una avaluació positiva de la matèria.
  • En el moment oportú, el professorat orientarà a l'alumnat que ho necessiti, sobre el mode de recuperar les parts pendents de la matèria amb els criteris de la facultat.
  • Totes les activitats presentades, s'hauran d'ajustar als criteris de "Presentació dels treballs" penjat al moodle.
  • En cap cas s'acceptarà la presentació d'activitats, treballs escrits, proves, exàmens amb errades ortogràfiques. Qualsevol document elaborat sense aquests requisits NO SERÀ AVALUAT!

L'alumnat que no superi la matèria serà orientat de manera individual per tal d'organitzar diferents sistemes de recuperació pel present curs o d'altres.