Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES III |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, CIÈNCIES SOCIALS I LES MATEMÀTIQUES III | Codi | 11264109 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Quart | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Coneix els principis i bases per la didàctica de les ciències experimentals, ciències socials i les matemàtiques en l’etapa i les estratègies didàctiques per el seu desenvolupament. Construeix una base sòlida de coneixements sobre les ciències experimentals, ciències socials i les matemàtiques. Coneix i valora críticament el currículum. Realitza propostes didàctiques i sap justificar-les. | |
A2 |
Coneix els principis, fonaments, refernts ideològics i normatius de l'atenció a la diversitat i l'escola inclusiva. Coneix les manifestacions i les causes dels transtorns del desenvolupament. Promou i facilita els aprenentatges en la primera infància des d’una perspectiva globalitzadora. Construeix una base sòlida de coneixements sobre les ciències experimentals, ciències socials i les matemàtiques. | |
A3 |
Elabora i aplica propostes diàctiques en relació a la interacció entre la ciència, la tècnica, l'estructura social i les matemàtiques. | |
A7 |
Coneix la metodologia científica i promou el pensament científic i l'experimentació. Utilitza la metodologia científica per a disssenyar activitats escolars relatives a les ciències experimentals, ciències socials i les matemàtiques del currículum de l'Educació Infantil, tot utilitzant el pensament crític, lògic i creatiu. Elabora i aplica propostes diàctiques en relació a la interacció entre la ciència, la tècnica, l'estructura social i les matemàtiques. Coneix i sap utilitzar les TIC com a recursos didàctics. Comprendre les ciències experimentals, ciències socials i les matemàtiques com a coneixement sociocultural. | |
A11 |
Coneix la metodologia científica i promou el pensament científic i l’experimentació, utilitzant la metodologia científica per dissenyar activitats escolars relatives a les ciències experimentals, ciències socials i les matemàtiques del curriculum de l’educació infantil, utilitzant el pensament crític, lògic i creatiu. Reflexiona i analitza sobre propostes didàctiques elaborades per altres i sobre les pràctiques d’aula amb el fi d’innovar i optimitzar la labor. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses Busca nous procediments i mètodes per fer les coses Identifica els resultats de la innovació Troba nous mètodes per fer les coses | |
B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat | |
B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors | |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric |