2012_13
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
 Assignatures
  TÈCNIQUES DE MÀRQUETING I COMUNICACIÓ
   Continguts
Tema Subtema
T.1.- INTRODUCCIÓ AL CONCEPTE DEL MARKETING -El màrqueting, entre la ciència i la tècnica.

-Cap a una definició del màrqueting.

-De les vendes a les necessitats, el fonament del màrqueting.

-Més enllà del màrqueting, els seus àmbits.
T.2.- EL PROCÉS GENERAL DE MÀRQUETING COM A SISTEMA COMERCIAL
-Empresa i mercat: dues cares d'una mateixa moneda.

-L'empresa com l'àmbit funcional del màrqueting (flux activitat empresa, medis I recursos de l’empresa, MK=funció comercial)

-Arees del màrqueting en una empresa i cicle organitzatiu.

-Els requisits del marketing.

-Funcions, nomenclatura i procés general del màrketing.
T.3.- L'ENTORN, CONDICIONANT DEL MERCAT I DEL MÀRQUETING. -El concepte d'entorn.

-Factors del microentorn: subministradors / proveïdors, intermediaris, competència, altres institucions comercials i cadena de valor

-Factors del macroentorn:demogràfic, econòmic. sociocultural, tecnològic, legal, polític i mediambiental.

-Anàlisi de l'entorn.

T.4.- COMPORTAMENT DEL CONSUMIDOR -Una aproximació al consumidor.

-Els determinants del comportament.

-Els determinants interns del comportament.

-Els determinants externs del comportament.

-El procés de decisió de compra
T.5.-SISTEMES D'INFORMACIÓ DE MÀRQUETING. -Definició I abast del SIM.

-Investigació comercial vs investigació de mercat: característiques.

-Aplicacions de la investigació comercial.

-Fases de la investigació comercial.

-Tipus de dissenys d’investigació.

-Principals fonts d’informació.
T.6.- SEGMENTACIÓ I POSICIONAMENT -La dualitat del concepte estratègic.

-Concepte i característiques de la segmentació: definició, mètodes i tècniques, utilitat, requisits i criteris.

-Estratègies de segmentació:generals i de marketing-mix.

-Posicionament: el concepte -més enllà de la diferenciació-, definició i aplicació del posicionament, procés de posicionament.
T.7.- EL MÀRQUETING-MIX -El concepte operatiu.

-Política de producte: el concepte de producte total. Portfoli, amplitud i profunditat de cartera. La marca i les estratègies. Altres factors del producte.

-Política de preus: la demanda com a factor determinant. El preu com a instrument de marketing.

-Política de distribució: logística i comercial.

-Política de promoció/comunicació: convencional-no convencional, on line-off line, BTL-ATL, multiplataforma,...

-Noves tendències (les 5P’s, les 7P’s,...)
T.8.- CICLE DE VIDA DEL PRODUCTE I PLA DE MARKETING. -El concepte teòric.

-Cicle de vida i màrqueting-mix.

-El pla de marketing: eina de planificació I gestió.