Grau d'Infermeria (2009) |
Assignatures |
PRÀCTIQUES D'INFERMERIA PEDIÀTRICA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | PRÀCTIQUES D'INFERMERIA PEDIÀTRICA | Codi | 18204216 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
EIX 1: Desenvolupament personal, relacional, ètic social i cultural | Desenvolupar la capacitat per assolir rols i compromís en l’aprenentatge, la socialització i la capacitat per treballar en equip de manera tolerant. Fomentar el respecte per les intitucions en els serveis de cures pediatriques. |
EIX 2: Desenvolupament d’un coneixement científic i del pensament crític | Explorar quin es el rol de la infermera en l'àmbit pediàtric. Transmetre informació, protecció de la intimitat, autonomia al món dels nens, els drets dels infants, cultura, creences i valors... Desenvolupament del compromís ètic, sensibilitat, escolta i empatia. Quines són les polítiques i procediments que el centre estableix per protegir als nens i adolescentes per a la continuïtat dels cuidatges. Els programes de salut i les activitats d’educació sanitària. Les guies de pràctica clínica:Els plans de cures d'infermeria als nens i adolescents hospitalitzats. |
Eix 3: Desenvolupament d’un cuidar integral a l’ésser humà | Habilitats per garantir entorns de seguretat i confort evitan el dolor i el patiment dels nens i les families. Reflexió-acció a la pràctica clínica envers a les activitats de cuidatges al nen, al adolescent i les seves families. Integració dels aspectes ètics a la pràctica assistencial a la comunitat i a les unitats pediàtiques hospitalàries. |