Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Social (2009) |
Assignatures |
PROCESSOS I CONTEXTOS EDUCATIUS |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | PROCESSOS I CONTEXTOS EDUCATIUS | Codi | 11224002 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
18 | Formació bàsica | Primer | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Elements que configuren l'acció educativa | El professional de l'educació. Els equips professionals. L'alumne. Els continguts. La interacció educativa i la construcció del coneixement a l'aula i extraescolarment |
Condicions institucionals que emmarquen la pràctica educativa | El centre educatiu. Educació formal i no formal. Recursos humans Recursos materials. Economia de l'educació Recursos funcionals. Gestió i administració d'entitats educatives |
El sistema educatiu i els condicionants polítics i legislatius de l'activitat educativa en acció | Legislacions a l'estat espanyol Influència del context educatiu europeu |
Planificació dels processos d'ensenyament/aprenentatge en l'educació | Programacions educatives. Reflexió sobre la pràctica |
Observació sistemàtica i anàlisi de contextos educatius | Conceptes i procediments bàsics per la investigació educativa La metodologia observacional Les possibilitats de les tècniques observacionals en l'anàlisi de contextos educatius El desenvolupament d'un compromís ètic amb els contextos educatius |
Organització de l'espai escolar a l'aula | L'espai educatiu La gestió del temps La distribució de l'espai i del temps |