Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Social (2009) |
Assignatures |
COMUNITAT, ENTORN SOCIAL I ACCIÓ COMUNITÀRIA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | COMUNITAT, ENTORN SOCIAL I ACCIÓ COMUNITÀRIA | Codi | 11224107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
18 | Obligatòria | Tercer | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral | Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura. |
Seminaris | Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Debats | Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes | Estratègia consistent en la resolució de problemes i en la reflexió sobre les seves experiències que han de realitzar els estudiants, normalment treballant d’una manera col·laborativa. |
Pràctiques de camp/sortides | Realització de visites a Centres Cívics de l'entorn. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària | Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Resolució de problemes, exercicis | Resolució de qüestionaris i/o exercicis per part de l'alumne, de forma individual. |
Atenció personalitzada | Resolució de dubtes, guia i assessorament, per part del professor, a fi de que l'alumne vagi seguint l'assignatura amb éxit. |