Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009) |
Assignatures |
ETNOPOÈTICA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | ETNOPOÈTICA | Codi | 12254110 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | Primer |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral | Exposició dels continguts de l’assignatura prenent com a base el llibre Introducció a l’Etnopoètica (vegeu més avall l’apartat Fonts d’informació) però amb l’ús d’exemples i d’informació complementària. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Lectura i comentari de textos etnopoètics o de teoria etnopoètica que posteriorment serviran de base per al debat i la posada en comú a classe d’arguments i punts de vista. Presentació d’un informe individual sobre cadascuna de les pràctiques realitzades. |
Pràctiques de camp/sortides | Visita a la secció de Folklore de la Biblioteca i a l’Hemeroteca de la Facultat de Lletres per conèixer les obres més importants i les revistes especialitzades sobre folklore i etnopoètica. Presentació oral a classe d’un llibre i d’un article de revista triats lliurement per l’alumnat i lliurament de la corresponent ressenya per escrit. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques | Pràctica a l’aula d’informàtica per aprendre a utilitzar les bases de dades de rondalles i de documents etnopoètics existents. |
Treballs | Realització d’un treball individual utilitzant la metodologia de recollida, de fixació i d’anàlisi pròpia de la investigació de camp. |
Atenció personalitzada | Comentaris personalitzats a partir d’un document etnopoètic que cal presentar abans del lliurament definitiu de la pràctica autònoma. Orientació sobre l’aplicació dels criteris de transcripció i presentació de les dades. |