Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES SOCIALS I |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES CIÈNCIES SOCIALS I | Codi | 11234112 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Introduir a l'alumne en la mecànica del que serà l'assignatura, tot indicant quins seran els punts forts de desenvolupament. |
Sessió Magistral | Explicació pautada racional de la geografia i història del país, en perspectiva d'anàlisi de present i de futur. El clima i el relleu es treballaran en coordinació amb l'assignatura Ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals II. |
Seminaris | Treball seqüencial complementari de les sessions teòriques reforçant les aplicacions didàctiques. Reflexió sobre fonts didàctiques relacionades amb demografia i economia. |
Pràctiques a laboratoris | Comprensió efectiva del tractament de l'espai a l'Educació Primària. Exercicis adequats als cicles educatius. |
Treballs | Incidir en l'aprofitament dels documents i les imatges com a font de referència bàsica per una didàctica eficient. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | Es buscarà de l'alumne un treball d'anàlisi i de síntesi raonat respecte a pràctiques multi variades: mapes, gràfiques, comentaris de text, comentaris de fonts primàries, etc. Preparació d'una sessió i aplicació amb alumnes d'educació primària. |
Pràctiques de camp/sortides | Treball de dos eixos rellevants per valorar la potencialitat d'aprenentatges relacionats amb les ciències socials: visita a un camp d'aprenentatge i al Museu d'Història de Catalunya a Barcelona. El tractament de les etapes de la història a partir de diversos referents. |
Pràctiques a través de TIC | Ús pràctic del moodle. |
Simulació | Exercitar la capacitat d'empatia per assolir raonaments eficaços i contrastats. |
Atenció personalitzada | Aclariment de conceptes i ajuda en l'aplicació dels coneixements. |