Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Antropologia Social i Cultural (2001) |
Assignatures |
PATRIMONI ETNOLÒGIC I NOVA MUSEOLOGIA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | PATRIMONI ETNOLÒGIC I NOVA MUSEOLOGIA | Codi | 12102014 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Segon | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Saber analitzar la relació que existeix entre la teoria antropològica i la noció de cultura material | A1 A3 A5 |
B1 B3 B6 B8 B9 |
C1 C2 C5 |
Conèixer els diferents tipus de museus i ser capaç d'interpretar el seu paper en la societat | A1 A3 A4 A5 |
B1 B3 B4 B6 B8 B9 B11 |
C1 C2 C3 C4 |
Distingir i identificar les principals formes d'activació del patrimoni: com a coneixement, com a font d'identitat i com a desenvolupament econòmic. | A1 A3 A4 A5 |
B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B11 |
C1 C2 C5 |
Explicar la relació que existeix entre la protecció del patrimoni cultural i la protecció del patrimoni natural , entre els museus i les intitucions dedicades a la conservació de la natura. | A1 A2 A3 A4 A5 A6 |
B1 B3 B5 B6 B8 B11 |
C1 C2 C4 C5 |
Saber descriure la importància del paper dels ecomuseus en la creació de la nova museologia i explicar les principals característiques d'aquesta nova corrent museològica | A1 A2 A3 A4 A5 A6 |
B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B11 |
C1 C2 C4 C5 |
Conèixer el paper dels diferents organismes internacionals en la construcció social de la noció de patrimoni i en la delimitació del paper social i les funcions dels museus | A1 A3 A4 A5 A6 |
B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 |
C1 C2 C3 C4 C5 |
Ser capaç d'interpretar el paper que poden portar a terme els museus en relació al desenvolupament local i establr la relació entre patrimoni i turisme | A1 A3 A4 A5 A6 |
B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 |
C1 C2 C3 C4 C5 |