Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Publicitat i Relacions Públiques (2001) |
Assignatures |
HISTÒRIA DE LA COMUNICACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | HISTÒRIA DE LA COMUNICACIÓ | Codi | 12111014 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r i 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Primer | Primer |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
1. Introducció de la primera part. Conceptes bàsics 2. Impremta, capitalisme, reforma i contrareforma 3. Revolució, contrarevolució, propaganda i llibertat de premsa (s. XVIII). Els primers diaris. El naixement del periodisme modern 4. Els usos de la imatge. Art, representació, propaganda i control social a l’Edat Moderna 5. El sorgiment de la premsa de masses (segle XIX) 6. El naixement de les telecomunicacions modernes: el telègraf i el telèfon 7. Les agències de notícies 8. Naixement i expansió de la ràdio com a mitjà de masses (anys 20-40) 9. El món en imatges: cinema, fotoperiodisme, revistes il•lustrades i cartellisme 10. El periodisme a Espanya i a Catalunya fins a la Guerra Civil 11. L’era audiovisual: naixement i expansió de la televisió (anys 50 i 60) 12. Crisi i reconversió dels sistemes mediàtics a Occident (anys 70-80) |