Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Publicitat i Relacions Públiques (2001) |
Assignatures |
PLANIFICACIÓ PUBLICITÀRIA I MITJANS PUBLICITARIS |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | PLANIFICACIÓ PUBLICITÀRIA I MITJANS PUBLICITARIS | Codi | 12112016 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 3 | 3 | Troncal | Quart | Segon |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
1. INTRODUCCIÓ A LA PLANIFICACIÓ DE MITJANS | 1.1.Mitjans Convencionals i NO Convencionals 1.2.La planificació i funcions del mitjans a Espanya (històrica) 1.3.La planificació de mitjans i el màrqueting 1.4.La planificació de mitjans avui. 1.5.Les Agències de Mitjans 1.6.Coneixements bàsics per poder planificar mitjans. |
2. PÀRMETRES BÀSICS DE LA PLANIFICACIÓ | 2.1. Producte/marca 2.2. Mercat 2.3. Publicitat 2.4. Mitjans |
3. CONCEPTES BÀSICS |
3.1.La població o univers 3.2.El target audience 3.3.Penetració de mitjans 3.4.Audiència 3.5.Perfil d’audiència 3.6.Audiència útil i coeficient d’afinitat 3.7.Rating i Rating Point 3.8.OTS 3.9.Audiència acumulada 3.10.Duplicació d’audiència (fórmula d’Agostini i posteriors) 3.11.Share, o quota de pantalla (per a TV) 3.12.Impactes o contactes 3.13.Cobertura 3.14.Gross rating point (GRP) 3.15.Freqüència mitjana 3.16.El C/RP i el CPM 3.17.L’avaluació 3.18.L’ptimització |
4. ELS MITJANS CONVENCIONALS |
4.1. Enumeració: televisió, cinema, ràdio, revistes/suplements, premsa diària, publicitat exterior i internet 4.2. Classificació per criteris: 4.2.1. Poder discriminant 4.2.2. Abast geogràfic 4.2.3. Divisibilitat 4.2.4. Economia d’accés 4.2.5. Rendibilitat 4.3. Característiques dels mitjans 4.3.1. Premsa diària 4.3.2. Revistes i suplements 4.3.3. Televisió. El zapping i anti-zapping. Les noves alternatives: el product placement, el bàrtering, les promocions, etc. 4.3.4. Ràdio 4.3.5. Cinema 4.3.6. Mitjà exterior 4.4. La comercialització dels mitjans 4.5. Tendències |
5. LES FONTS D’INFORMACIÓ CONVENCIONALS |
5.1. L’EGM 5.2. L’OJD 5.3. TNS (audimetria) 5.4. Infoadex 5.5. Documentació sobre tarifes i d’altres informacions sobre els suports:Mecos i altres informacions via digital 5.6. Geomex |
6. SISTEMÀTICA DE TREBALL | 6.1. El briefing de mitjans 6.2. El contrabriefing 6.3. Anàlisi de precedents 6.4. La definició d’objectius 6.5. Recomanació de mitjans 6.6. Recomanació de períodes d’activitat i intensitat de cada període 6.7. Selecció i recomanació de suports 6.8. Elaboració del calendari d’insercions o òptic estacional 6.9. Avaluació final abans de campanya 6.10. La negociació i la compra 6.11. Seguiment del pla, comprovació i reparaments 6.12. L’avaluació final post-campanya 6.13. Sisitemes de remuneració de les Agències de Mitjans. 6.14. Descomptes i rappels. 6.15. Comisió agència i honoraris |
7.MACCLUHAN I GOSSEN | 7.1.La creativitat en mitjans. MacLuhan 7.2.La llei de Gossen |