Grado de Historia |
Asignaturas |
LITERATURA Y SOCIEDAD |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2013_14 |
Asignatura | LITERATURA Y SOCIEDAD | Código | 12204011 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 1º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
6 | Formación básica | Primer | Segundo |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
INTRODUCCIÓ L'entorn virtual: eines i recursos de l'espai |
En aquesta primera sessió, presencial, es pretén aconseguir que tots els estudiants coneguin: . La temporalització . Distribució de les activitats al llarg del curs . La avaluació . Els objectius de l’assignatura |
1. Literatura i societat: la visió sociològica. La proposta de Pierre Bourdieu. 1.1. La literatura com a espai social i econòmic en el món contemporani. |
Paper de la crítica, el cànon, els intel.lectuals Centres de poder en el món cultural Com funcionen: 1. Empreses editorials. 2. Agències literàries 3. Rutes literàries 4. Premis literaris 5. Escoles de Lletres 6. Centres culturals on es promou la literatura 7. Clubs de lectura 8. Biblioteques, etc. |
2. La literatura com a imatge del món. La proposta d’Auerbach. 2.1. Observació del funcionament d’alguns mites com a element modelitzador. |
1. Mites extrets d’Ovidi. Les Metamorfosis (Licàon. Píram i Tisbe. Aracné. Cadmus i el drac. Proteu. Orfeu i Eurídice. Pigmalió. Actéon). Mites de Perseu i Andròmeda; Prometeu. 2. Models renaixentistes, barrocs, neoclàssics. El model de W. Shakespeare: Romeu i Julieta. El model de Mary W. Shelley: Frankenstein. El model de Kafka: La metamorfosi. La llegenda de sant Jordi, la princesa i el drac. 3. Versions contemporànies: Boris Vian, “Le loup garou”. Patricia Higsmith, “Notas de una cucaracha respetable”. Quim Monzó, “Gregor”. 4. Les sèries modernes de no-morts i la licantropia. Els mites a l’univers de Marvel. 5. Creacions plàstiques (escultura, pintura, tapís, etc.) dels mites observats. |