Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Antropologia Mèdica i Salut Internacional (2006) |
Assignatures |
TÈCNIQUES QUALITATIVES |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | TÈCNIQUES QUALITATIVES | Codi | 125021108 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1. Introducció: teoria, metodologia i tècniques | 1.1. El treball científic: teoria. orientacions teòriques i conceptes 1.2. Les teories i les hipòtesis com a mecanismes per interpretar i explicar la realitat social. 1.3. Inducció, perspectiva holística, empatia i autoreflexivitat en la metodologia qualitativa. 1.4. La formulació de les problemàtiques d'estudi |
Tema 2. El treball de camp | 2.1. La delimitació de la realitat a analitzar. Planificació i accés al camp. 2.2. L'observació participant i registre d'informació. 2.3. La identificació dels informants i les relacions en el camp. Estratègies de presentació. 2.4. El diari de camp. Els recursos tecnològics (fotografies, videos, gravacions) |
Tema 3. Les entrevistes en profunditat | 3.1. Preparació i accés als informants. Elaboració dels guions d'entrevista. 3.2. Tipus d'entrevistes: de l'entrevista individual al grup de discussió. 3.3. El mètode biogràfic i les històries de vida 3.4. Anotacionbs, enregistrament i transcripció. |
Tema 4. Organització i anàlisi de les dades qualitatives | 4.1. El treball amb les dades: identificació, classificació, categorització i codificació. Ordenació i consulta de la informació. 4.2. El procés i la tècnica d'anàlisi: indicadors i variables 4.3. Contrastació, validesa i fiabilitat: la triangulació 4.4. Programes de tractament informàtic de les dades |
Tema 5. Resultat de la recerca i presentació de dades | 5.1. L'informe qualitatiu 5.2. Tècnica de redacció, text, citacions, notes... 5.3. Difusió del coneixement 5.4. Questions deontològiques |