Grau de Fisioteràpia (2010) |
Assignatures |
FARMACOLOGIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | FARMACOLOGIA | Codi | 14214104 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
5 | Obligatòria | Tercer | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A11 |
Interactuar amb els seus companys i amb els professors argumentant els seus raonaments i reorganitzant fins a construir un tractament Conèixer les malalties neurològiques més freqüents, la seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia Conèixer les malalties pneumològiques més freqüents seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia Conèixer les malalties cardiològiques més freqüents, la seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia Conèixer les malalties reumatològiques més freqüents, la seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia Conèixer algunes patologies concretes, normalment malalties o situacions cròniques que poden interferir amb la pràctica del seu treball habitual Conèixer les causes primeres de les malalties, les principals manifestacions clíniques i els tractaments possibles Definir el vocabulari específic Conèixer les diferents formes farmacèutiques Diferenciar les diverses vies d'administració de fàrmacs Conèixer els avantatges i inconvenients de les diferents vies d'administració de fàrmacs Indicar els factors que influeixen en l'absorció i distribució de fàrmacs Explicar les conseqüències de la biotransformació dels fàrmacs Descriure les principals vies d'eliminació de fàrmacs Diferenciar els conceptes relacionats amb la farmacodinàmica Assenyalar els factors que influeixen en la variabilitat de la resposta farmacològica Explicar els mecanismes d'acció dels fàrmacs més utilitzats en els pacients de fisioteràpia Conèixer la importància i conseqüències de les reaccions adverses dels medicaments Conèixer la terminologia i la metodologia utilitzades en la farmacovigilància Motivar al fisioterapeuta perquè tingui una actitud alerta en matèria de farmacovigilància Distingir els diferents tipus d'interaccions farmacològiques Assenyalar com i quan es poden produir interaccions farmacocinètiques Assenyalar interaccions farmacodinàmiques, posant exemples de cadascuna Conèixer el mecanisme d'acció, les aplicacions clíniques i les principals reaccions adverses dels fàrmacs més representatius de cada grup farmacològic Conèixer el funcionament de la iontoforesi i la fonoforesi Conèixer els diferents documents que regulen el dopatge en l'esport | |
A37 |
Utilitzar les diverses fonts d'informació sobre medicaments (llibres, Internet, articles científics, catàlegs farmacològics, butlletins ,...) Analitzar el contingut de les diferents fonts d'informació sobre un tema concret i sintetitzar en un resum Saber exposar el treball realitzat, oralment en públic, utilitzant suports audiovisuals Resoldre qüestions relacionades amb cada tema de manera raonada, buscant informació en contextos diferents a la classe magistral Saber com mantenir-se actualitzats en farmacologia a través de les diverses fonts d'informació científiques | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Integrar diverses teories o models fent una síntesis personal i creativa adaptada a les pròpies necessitats professionals | |
B2 |
Identificar i analitzar un problema per a generar alternatives de solució, aplicant els mètodes apresos | |
B4 |
Gestionar l’aprenentatge autònom utilitzant les estratègies i recursos més adequats | |
B5 |
Participar i col·laborar activament en les tasques de l’ equip i fomentar la confiança, la cordialitat i l’orientació a la tasca conjunta | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient | |
C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric |