Grau de Fisioteràpia (2010) |
Assignatures |
FISIOTERÀPIA INTEGRADA II |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | FISIOTERÀPIA INTEGRADA II | Codi | 14214113 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Tercer | Únic segon quad. |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A6 |
Aplicar els principis i teories físiques models senzills biomecànics i bioelèctrics. | |
A7 |
Detectar els factors psicològics i socials que poden condicionar els objectius i el tractament fisioterapèutic en usuaris amb trastorns mentals | |
A11 |
Definir i descriure els conceptes genèrics de la patologia de l'aparell locomotor, necessaris per comprendre les diferents patologies en cada regió anatòmica Reconèixer les patologies en cada regió i la importància clínica i mecànica de l'evolució de la malaltia Aprendre a explorar, seleccionar una prova disgnòstica i interpretar una prova d'imatge Interactuar amb els seus companys i amb els professors argumentant els seus raonaments i reorganitzant fins a construir un tractament Conèixer les malalties neurològiques més freqüents, la seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia Conèixer les malalties pneumològiques més freqüents seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia Conèixer les malalties cardiològiques més freqüents, la seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia Conèixer les malalties reumatològiques més freqüents, la seva etiologia, fisiopatogènia, clínica, el tipus de pacient que tracten i de quina manera poden modificar el curs natural de la malaltia Conèixer algunes patologies concretes, normalment malalties o situacions cròniques que poden interferir amb la pràctica del seu treball habitual Conèixer les causes primeres de les malalties, les principals manifestacions clíniques i els tractaments possibles Definir el vocabulari específic Conèixer les diferents formes farmacèutiques Diferenciar les diverses vies d'administració de fàrmacs Conèixer els avantatges i inconvenients de les diferents vies d'administració de fàrmacs Indicar els factors que influeixen en l'absorció i distribució de fàrmacs Explicar les conseqüències de la biotransformació dels fàrmacs Descriure les principals vies d'eliminació de fàrmacs Diferenciar els conceptes relacionats amb la farmacodinàmica Assenyalar els factors que influeixen en la variabilitat de la resposta farmacològica Explicar els mecanismes d'acció dels fàrmacs més utilitzats en els pacients de fisioteràpia Conèixer la importància i conseqüències de les reaccions adverses dels medicaments Conèixer la terminologia i la metodologia utilitzades en la farmacovigilància Motivar al fisioterapeuta perquè tingui una actitud alerta en matèria de farmacovigilància Distingir els diferents tipus d'interaccions farmacològiques Assenyalar com i quan es poden produir interaccions farmacocinètiques Assenyalar interaccions farmacodinàmiques, posant exemples de cadascuna Conèixer el mecanisme d'acció, les aplicacions clíniques i les principals reaccions adverses dels fàrmacs més representatius de cada grup farmacològic Conèixer el funcionament de la iontoforesi i la fonoforesi Conèixer els diferents documents que regulen el dopatge en l'esport | |
A13 |
Conèixer la fisiopatologia de les malalties identificant les manifestacions que apareixen al llarg del procés, així com els tractaments medicoquirúrgics, fonamentalment en els seus aspectes fisioterapèutics i ortopèdics Identificar el concepte, evolució i fonaments de la fisioteràpia en els seus aspectes científics i professionals Conèixer i aplicar les bases teòriques i el desenvolupament dels mètodes i procediments fisioterapèutics Comprendre i aplicar els mètodes i procediments manuals i instrumentals de valoració en Fisioteràpia i Rehabilitació Física, així com l'avaluació científica de la seva utilitat i efectivitat Conèixer, dissenyar i aplicar les diferents modalitats i procediments generals d'intervenció en Fisioteràpia: Massoteràpia, Electroteràpia, magnetoteràpia, Hidroteràpia, Balneoteràpia, Climatoteràpia, Talassoteràpia, Termoteràpia, Crioteràpia i vibroteràpia Comprendre i realitzar els mètodes i tècniques específics referits a l'aparell locomotor (incloent teràpies manuals, teràpies manipulatives articulars, osteopatia i quiropràxia), als processos neurològics, l'aparell respiratori, el sistema cardiocirculat | |
A14 |
Conèixer la fisiopatologia de les malalties identificant les manifestacions que apareixen al llarg del procés, així com els tractaments medicoquirúrgics, fonamentalment en els seus aspectes fisioterapèutics i ortopèdics Identificar el concepte, evolució i fonaments de la fisioteràpia en els seus aspectes científics i professionals Conèixer i aplicar les bases teòriques i el desenvolupament dels mètodes i procediments fisioterapèutics Comprendre i aplicar els mètodes i procediments manuals i instrumentals de valoració en Fisioteràpia i Rehabilitació Física, així com l'avaluació científica de la seva utilitat i efectivitat Conèixer, dissenyar i aplicar les diferents modalitats i procediments generals d'intervenció en Fisioteràpia: Massoteràpia, Electroteràpia, magnetoteràpia, Hidroteràpia, Balneoteràpia, Climatoteràpia, Talassoteràpia, Termoteràpia, Crioteràpia i vibroteràpia Identificar el tractament fisioterapèutic més apropiat en els diferents processos d'alteració, prevenció i promoció de la salut així com en els processos de creixement i desenvolupament Identificar la situació del pacient / usuari a través d'un diagnòstic de cures de fisioteràpia, planificant les intervencions, i avaluant la seva efectivitat en un entorn de treball cooperatiu amb altres professionals en ciències de la salut Conèixer i aplicar les guies de bona pràctica clínica Comprendre i realitzar els mètodes i tècniques específics referits a l'aparell locomotor (incloent teràpies manuals, teràpies manipulatives articulars, osteopatia i quiropràxia), als processos neurològics, l'aparell respiratori, el sistema cardiocirculat Analitzar, programar i aplicar el moviment com a mesura terapèutica, promovent la participació del pacient / usuari en el seu procés | |
A16 |
Definir i descriure els conceptes genèrics de la patologia de l'aparell locomotor, necessaris per comprendre les diferents patologies en cada regió anatòmica | |
A24 |
Executar els procediments que permetin realitzar la valoració de fisioteràpia basada en l'evidència (FBE) | |
A25 |
Executar els procediments que permetin realitzar la valoració de fisioteràpia basada en l'evidència (FBE) | |
A37 |
Utilitzar les diverses fonts d'informació sobre medicaments (llibres, Internet, articles científics, catàlegs farmacològics, butlletins ,...) Analitzar el contingut de les diferents fonts d'informació sobre un tema concret i sintetitzar en un resum Saber exposar el treball realitzat, oralment en públic, utilitzant suports audiovisuals Resoldre qüestions relacionades amb cada tema de manera raonada, buscant informació en contextos diferents a la classe magistral Saber com mantenir-se actualitzats en farmacologia a través de les diverses fonts d'informació científiques | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor Integrar diverses teories o models fent una síntesis personal i creativa adaptada a les pròpies necessitats professionals | |
B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo Identificar i analitzar un problema per a generar alternatives de solució, aplicant els mètodes apresos | |
B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball | |
B4 |
Gestionar l’aprenentatge autònom utilitzant les estratègies i recursos més adequats | |
B5 |
Participar i col·laborar activament en les tasques de l’ equip i fomentar la confiança, la cordialitat i l’orientació a la tasca conjunta | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient | |
C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric |