Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria |
català |
Grau d'Enginyeria Informàtica (2010) |
Assignatures |
FÍSICA II |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | FÍSICA II | Codi | 17234004 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Primer | Primer Segon |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Introducció a l'assignatura, explicant qüestions generals, els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com dels ítems d'avaluació i de la bibliografia. |
Sessió Magistral | El professor exposa amb claredat i usant tècniques adequades el temari de l'assignatura, intentant en la mesura del possible fer participar a l'alumne. L'alumne intervé esporàdicament plantejant qüestions al professor. S'ilustrarà la teoria amb exemples concrets i desenvolupats talment com si fossin exercicis més o menys curts. Generalment aquesta activitat es desenvolupa durant les classes de teoria (2 hores a la setmana) |
Resolució de problemes, exercicis | Es plantegen cada 2 o 3 setmanes una sèrie d'exercicis relacionats amb els problemes que el professor ha ensenyat a classe i que l'alumne haurà de resoldre individualment a través de qüestionaris Moodle. Aquests qüestionaris s'avaluen automàticament i d'això se n'extreuen evidències en relació a l'aprenentatge continu de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | El professor resol i ensenya com es resolen determinats tipus de problemes a l'aula ordinària. Generalment aquesta activitat es desenvolupa durant les classes de problemes (1 hora a la setmana) |
Pràctiques a laboratoris | L'alumne fa sota la indicació del professor una serie de 10 experiments i mesures per tal d'estudiar fenòmens pràctics totalment relacionats amb el temari de l'assignatura. L'objectiu d'això és assolir un millor aprenentatge dels conceptes i fenòmens elèctrics, magnètics i òptics; al mateix temps que adquirir coneixements de la metodologia per a fer mesures i experiments reals. |
Estudis previs | L'alumne desenvolupa una sèrie d'exercicis i qüestions teòriques relacionades amb una de les 10 pràctiques que farà. L'objectiu és l'estudi previ del cas de la pràctica per tal d'obtenir un millor aprofitament d'aquesta. |
Atenció personalitzada | El professor eten personalment als alumnes que li solicitin centrant-se en la problemàtica concreta que li planteja. |