2013_14
Guia docent 
Facultat de Química
A A 
català 
Nutrició i Metabolisme (2012)
 Assignatures
  ANÀLISI SENSORIAL DELS ALIMENTS
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral L’assignatura està estructurada en tres blocs temàtics teoricopràctics:
— Bloc 1: qualitat organolèptica dels aliments.
— Bloc 2: neurofisiologia de la percepció.
— Bloc 3: aspectes metodològics de l’anàlisi sensorial.
Els blocs es desenvoluparan en classes presencials, distribuïdes en forma de classes magistrals, seminaris, tutories i activitats pràctiques al laboratori i a l’aula d’informàtica. L’activitat no presencial consistirà en la resolució d’un cas pràctic proposat pel professorat en el qual l’alumnat, distribuït en grups de treball reduïts, haurà de dissenyar i planificar una anàlisi sensorial completa. Aquesta activitat aprofundirà en el bloc 3 i desenvoluparà els objectius específics 4, 5 i 6 referents a la metodologia (tipus d’anàlisi sensorial, entrenament, estadística, informe, etc.) emprada en l’anàlisi sensorial, la cerca bibliogràfica i autoformació, i el treball en equip.
Seminaris L’assignatura està estructurada en tres blocs temàtics teoricopràctics:
— Bloc 1: qualitat organolèptica dels aliments.
— Bloc 2: neurofisiologia de la percepció.
— Bloc 3: aspectes metodològics de l’anàlisi sensorial.
Els blocs es desenvoluparan en classes presencials, distribuïdes en forma de classes magistrals, seminaris, tutories i activitats pràctiques al laboratori i a l’aula d’informàtica. L’activitat no presencial consistirà en la resolució d’un cas pràctic proposat pel professorat en el qual l’alumnat, distribuït en grups de treball reduïts, haurà de dissenyar i planificar una anàlisi sensorial completa. Aquesta activitat aprofundirà en el bloc 3 i desenvoluparà els objectius específics 4, 5 i 6 referents a la metodologia (tipus d’anàlisi sensorial, entrenament, estadística, informe, etc.) emprada en l’anàlisi sensorial, la cerca bibliogràfica i autoformació, i el treball en equip.
Pràctiques a laboratoris L’assignatura està estructurada en tres blocs temàtics teoricopràctics:
— Bloc 1: qualitat organolèptica dels aliments.
— Bloc 2: neurofisiologia de la percepció.
— Bloc 3: aspectes metodològics de l’anàlisi sensorial.
Els blocs es desenvoluparan en classes presencials, distribuïdes en forma de classes magistrals, seminaris, tutories i activitats pràctiques al laboratori i a l’aula d’informàtica. L’activitat no presencial consistirà en la resolució d’un cas pràctic proposat pel professorat en el qual l’alumnat, distribuït en grups de treball reduïts, haurà de dissenyar i planificar una anàlisi sensorial completa. Aquesta activitat aprofundirà en el bloc 3 i desenvoluparà els objectius específics 4, 5 i 6 referents a la metodologia (tipus d’anàlisi sensorial, entrenament, estadística, informe, etc.) emprada en l’anàlisi sensorial, la cerca bibliogràfica i autoformació, i el treball en equip.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques L’assignatura està estructurada en tres blocs temàtics teoricopràctics:
— Bloc 1: qualitat organolèptica dels aliments.
— Bloc 2: neurofisiologia de la percepció.
— Bloc 3: aspectes metodològics de l’anàlisi sensorial.
Els blocs es desenvoluparan en classes presencials, distribuïdes en forma de classes magistrals, seminaris, tutories i activitats pràctiques al laboratori i a l’aula d’informàtica. L’activitat no presencial consistirà en la resolució d’un cas pràctic proposat pel professorat en el qual l’alumnat, distribuït en grups de treball reduïts, haurà de dissenyar i planificar una anàlisi sensorial completa. Aquesta activitat aprofundirà en el bloc 3 i desenvoluparà els objectius específics 4, 5 i 6 referents a la metodologia (tipus d’anàlisi sensorial, entrenament, estadística, informe, etc.) emprada en l’anàlisi sensorial, la cerca bibliogràfica i autoformació, i el treball en equip.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.