Guia docent Facultat de Química |
català |
Nutrició i Metabolisme (2012) |
Assignatures |
ANÀLISI SENSORIAL DELS ALIMENTS |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | ANÀLISI SENSORIAL DELS ALIMENTS | Codi | 13675241 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral | L’assignatura està estructurada en tres blocs temàtics teoricopràctics: — Bloc 1: qualitat organolèptica dels aliments. — Bloc 2: neurofisiologia de la percepció. — Bloc 3: aspectes metodològics de l’anàlisi sensorial. Els blocs es desenvoluparan en classes presencials, distribuïdes en forma de classes magistrals, seminaris, tutories i activitats pràctiques al laboratori i a l’aula d’informàtica. L’activitat no presencial consistirà en la resolució d’un cas pràctic proposat pel professorat en el qual l’alumnat, distribuït en grups de treball reduïts, haurà de dissenyar i planificar una anàlisi sensorial completa. Aquesta activitat aprofundirà en el bloc 3 i desenvoluparà els objectius específics 4, 5 i 6 referents a la metodologia (tipus d’anàlisi sensorial, entrenament, estadística, informe, etc.) emprada en l’anàlisi sensorial, la cerca bibliogràfica i autoformació, i el treball en equip. |
Seminaris | L’assignatura està estructurada en tres blocs temàtics teoricopràctics: — Bloc 1: qualitat organolèptica dels aliments. — Bloc 2: neurofisiologia de la percepció. — Bloc 3: aspectes metodològics de l’anàlisi sensorial. Els blocs es desenvoluparan en classes presencials, distribuïdes en forma de classes magistrals, seminaris, tutories i activitats pràctiques al laboratori i a l’aula d’informàtica. L’activitat no presencial consistirà en la resolució d’un cas pràctic proposat pel professorat en el qual l’alumnat, distribuït en grups de treball reduïts, haurà de dissenyar i planificar una anàlisi sensorial completa. Aquesta activitat aprofundirà en el bloc 3 i desenvoluparà els objectius específics 4, 5 i 6 referents a la metodologia (tipus d’anàlisi sensorial, entrenament, estadística, informe, etc.) emprada en l’anàlisi sensorial, la cerca bibliogràfica i autoformació, i el treball en equip. |
Pràctiques a laboratoris | L’assignatura està estructurada en tres blocs temàtics teoricopràctics: — Bloc 1: qualitat organolèptica dels aliments. — Bloc 2: neurofisiologia de la percepció. — Bloc 3: aspectes metodològics de l’anàlisi sensorial. Els blocs es desenvoluparan en classes presencials, distribuïdes en forma de classes magistrals, seminaris, tutories i activitats pràctiques al laboratori i a l’aula d’informàtica. L’activitat no presencial consistirà en la resolució d’un cas pràctic proposat pel professorat en el qual l’alumnat, distribuït en grups de treball reduïts, haurà de dissenyar i planificar una anàlisi sensorial completa. Aquesta activitat aprofundirà en el bloc 3 i desenvoluparà els objectius específics 4, 5 i 6 referents a la metodologia (tipus d’anàlisi sensorial, entrenament, estadística, informe, etc.) emprada en l’anàlisi sensorial, la cerca bibliogràfica i autoformació, i el treball en equip. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques | L’assignatura està estructurada en tres blocs temàtics teoricopràctics: — Bloc 1: qualitat organolèptica dels aliments. — Bloc 2: neurofisiologia de la percepció. — Bloc 3: aspectes metodològics de l’anàlisi sensorial. Els blocs es desenvoluparan en classes presencials, distribuïdes en forma de classes magistrals, seminaris, tutories i activitats pràctiques al laboratori i a l’aula d’informàtica. L’activitat no presencial consistirà en la resolució d’un cas pràctic proposat pel professorat en el qual l’alumnat, distribuït en grups de treball reduïts, haurà de dissenyar i planificar una anàlisi sensorial completa. Aquesta activitat aprofundirà en el bloc 3 i desenvoluparà els objectius específics 4, 5 i 6 referents a la metodologia (tipus d’anàlisi sensorial, entrenament, estadística, informe, etc.) emprada en l’anàlisi sensorial, la cerca bibliogràfica i autoformació, i el treball en equip. |
Atenció personalitzada | Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |