Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
A1 |
Comprendre la génesi dels procesos històrics de consolidació de la professió i de la intervenció socioeducativa |
|
A2 |
Conèixer el marc de l´Educació Social i els models desenvolupats en altres països. |
|
A3 |
Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d´actuació. |
|
A4 |
Conèixer les polítiques de benestar social i la legislació que sustenten els procesos d´intervenció socioeducativa. |
|
A5 |
Conèixer els estadis evolutius de la població amb la que es treballa |
|
A6 |
Conèixer els factors biològics i ambientals que afecten als procesos socioeducatius. |
|
A7 |
Conèixer les caracteristiques fonamentals dels entorns socials i laborals de la intervenció socioeducativa. |
|
A8 |
Conèixer les bases pedagògiques, psicològiques i sociològiques dels procesos d´intervenció socioeducativa |
|
A9 |
Conèixer la metodologia de la intervenció socioeducativa així com la metodologia per a la seva avaluació |
|
A10 |
Identificar i diagnosticar els factors de risc social i els factors de conflicte personal i sociofamiliar. |
|
A11 |
Utilitzar els procediments i les tècniques adequades per a l´anàlisi de la realitat social. |
|
A12 |
Utilitzar els procediments i les tècniques adequades per a la detecció de necessitats socioculturals. |
|
A13 |
Dissenyar programes d´intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris) |
|
A14 |
Utilitzar les estrategies, els procediments i les tècniques adequades per a la intervenció educativa. |
|
A15 |
Utilitzar les estrategies, els procedimients i les tècniques adequades per a la mediació. |
|
A16 |
Organitzar i gestionar estructures i procesos de participació i acció comunitaria |
|
A17 |
Organitzar i gestionar projectes i serveis socioeducatius. |
|
A18 |
Produir i gestionar mitjans i recursos per a la intervenció socioeducativa |
|
A19 |
Col.laborar i assessorar als mitjans de comunicació en l´elaboració de programes amb contingut socioeducatiu |
|
A20 |
Utilitzar les noves tecnologies amb finalitat formativa |
|
A21 |
Desenvolupar el domini lingüístic que posibiliti i afavoreixi el treball en entorns multiculturals i plurilingüístics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
B1 |
Aprendre a aprendre |
|
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
|
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
|
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
|
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
|
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
|
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
|
B8 |
Sensibilització pels temes vinculats al medi ambient |
|
B9 |
Mostrar una actitud empàtica i de confiança cap els subjectes de la intervenció educativa. |
|
B10 |
Mostrar respecte cap a les opcions vitals dels subjectes de la intervenció educativa. |
|
B11 |
Mostrar respecte i comprensió cap a les diferents parts implicades en un conflicte. |
|
B12 |
Evitar actituds paternalistes cap els subjectes de la intervenció, especialment cap els mes desafavorits. |
|
B13 |
Evitar actituds moralistes i conductes d´adoctrinament dirigides als subjectes de la intervenció. |
|
B14 |
Planificació i organització |
|
B15 |
Capacitat de lideratge |
|
B16 |
Motivació per la qualitat |
|
B17 |
Presa de desicions |
|
B18 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
|
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
|
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
|
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
|
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |