Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Pedagogia (2002) |
Assignatures |
ORIENTACIÓ PROFESSIONAL |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | ORIENTACIÓ PROFESSIONAL | Codi | 11152108 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Obligatòria | Cinquè | 2Q |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Bàsica |
, , , , , , |
ÀREA SITUACIONAL
BAUMAN, Z. (2005): Amor líquido. Acerca de la fragilidad de los vínculos humanos. Madrid. Fondo de Cultura Económica. CARDÚS, S. (2000): El desconcert de l’educació. Barcelona. La Campana. CASTELLS, P. i SILBER, T. J. (1998): Guía práctica de la salud y psicología del adolescente. Barcelona. Planeta. CHOMSKY, N. (2009): La (des)educación. Barcelona. Biblioteca de Bolsillo. COLEMAN, J. C. (2003): Psicología de la adolescencia. Madrid. Morata. CORBELLA, J. i VALLS, C. (1993): Davant una edat difícil: psicologia i biologia de l’adolescent. Barcelona. Columna. DILLON, P. (2010): Adolescentes, alcohol y drogas. Barcelona. Medici. MARINA, J. A. (2009): La recuperació de l’autoritat. Claus per a la família i l’escola. Barcelona. Octaedro. REDORTA, J. (2007): Cómo analizar los conflictos. La tipología de conflictos como herramienta de mediación. Barcelona. Paidós. ROYO, J. (2009): Els rebels del benestar. Claus per a la comunicació amb els nous adolescents. Barcelona. Alba. SALA, T. (2002): Petita crònica d’un professor a secundària.- Barcelona. Edicions 62. SANTOS GUERRA, M. A. (2006): La escuela que aprende. Madrid. Morata. ZAMANILLO, T. (2008). Trabajo social con grupos y pedagogía ciutadana. Madrid. Síntesis.
ÀREA COGNITIVA
ÁLVAREZ MÉNDEZ, J. M. (2008): Evaluar para conocer, examinar para excluir. Madrid. Morata. BRUNER, J. (2008): Desarrollo cognitivo y educación. Madrid. Morata. GIMENO SACRISTÁN, J. (Comp.) (2008): Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Madrid. Morata. POZO, J. I. (2006): Adquisición de conocimiento. Madrid. Morata. POZO, J. I. (2006): Teorías cognitivas del aprendizaje. Madrid. Morata. SANDOVAL, F. i altres (2010): Triunfar en la escuela. Madrid. La Esfera de los Libros.
ÀREA CONATIVA
BLAKEMORE, S. J. i FRITH, U. (2007): Cómo aprende el cerebro. Las claves para la educación. Barcelona. Ariel. COLL, C. (Coord.) (2003): Psicología de la instrucción: La enseñanza y el aprendizaje en la educación secundaria. Barcelona. Horsori. GONZÁLEZ GARZA, A. (2009): Educación Holística. La pedagogía del siglo XXI. Barcelona. Kairós. MORIN, E. (2001): Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Barcelona. Paidós. RYCHEN, D. S. i SALGANIK, L. H. (Comp.) (2006): Las competencias clave para el bienestar personal, social y económico. Màlaga. Aljibe. TIERNO, B. (2008): Guía para salvar el curso. Madrid. Temas de Hoy. UNIÓN EUROPEA (2005): Recomendación del Parlamento Europeo y del Consejo de la Unión Europea sobre las competencias clave para el aprendizaje permanente. Bruselas. Comisión de Comunidades Europeas. ZABALA, A. (coord.)(2011a): Què, quan i com ensenyar les competències bàsiques a primària. Barcelona. Graó. ¾ (2011b): Què, quan i com ensenyar les competències bàsiques a secundària. Barcelona. Graó.
ÀREA AFECTIVA
FERNÁNDEZ-ABASCAL, E. G. (Coord.)(2009): Emociones positivas. Madrid. Piràmide. FERNÁNDEZ ENGUITA, M. (2006): Educar en tiempos inciertos. Madrid. Morata. FERNÁNDEZ, J. M. (2007): Educar en valores. Formar ciudadanos. Vieja y nueva educación. Madrid. Biblioteca Nueva. MENÉNDEZ, I. (2008): El equilibrio emocional. Madrid. Espasa Calpe. MARTÍN, X. i PUIG, J. M. (2007): Les set competències bàsiques per educar en valors. Barcelona. Graó. PINTOR, M. PECHARROMÁN, I. (2010): Adolescentes de hoy buscando sus valores. Madrid. CCS. POSTMAN, N. (2001): El fin de la educación. Una nueva definición del valor de la escuela. Barcelona. Octaedro. RIERA, R. (2010): La connexió emocional. Barcelona. Octaedro. ROJAS MARCOS, L. (2007): L’autoestima. Barcelona. Edicions 62. SÁNCHEZ ANEAS, A. (2009):El valor de la inteligencia emocional. Jaén. Formación Alcala. VANISTENDAEL, S. i LECOMTE, J. (2002): La felicidad es posible. Despertar en niños maltratados la confianza en sí mismos: construir la resiliencia. Barcelona. Gedisa. ZIZEK, S. (2007): En defensa de la intolerancia. Madrid. Sequitur.
ÀREA ACOMODATIVA
MONEREO, C. i POZO, J. I. (Coord.) (2005): La pràctica del asesoramiento educativo a examen. Barcelona. Graó. RUDDUCK, J. i FLUTTER, J. (2007): Cómo mejorar tu centro escolar dando la voz al alumnado. Madrid. Morata. STERNBERG, R. K. (1997): Inteligencia exitosa. Cómo una inteligencia pràctica y creativa determina el éxito en la vida. Barcelona. Paidós. SURT (2001): Itinerario personal de Inserción Sociolaboral. Barcelona.
NOTA: Al llarg del curs s’ampliarà el fons documental.
|
|
Complementària | |