2014_15
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Psicopedagogia (2003)
 Assignatures
  PSICOLOGIA DE LA INSTRUCCIÓ
   Continguts
Tema Subtema
BLOC 1 L’acció psicoeducativa en l’àmbit escolar. Tema 1. Objecte d'estudi, continguts i finalitat de la Psicologia de la Instrucció

Tema 2. Un marc psicològic global de referència per a l'educació escolar: la concepció constructivista sociocultural de l’ensenyament i l’aprenentatge.
BLOC 2. Factors psicològics de naturalesa personal implicats en l'aprenentatge escolar. L'aprenentatge escolar i la construcció del significat. Els components cognitius de l'aprenentatge.
Tema 1. Intel·ligència, capacitat d'aprenentatge i rendiment escolar.
Tema 2. Aprenentatge significatiu. Els coneixements previs.
Tema 3. L'ús estratègic del coneixement.

L'aprenentatge escolar i l'atribució de sentit Els components motivacionals, afectius i relacionals en l'aprenentatge escolar.
Tema 4. Components motivacionals que intervenen en l'atribució de sentit a l'aprenenatge escolar.
Tema 5. Components afectius que intervenen en l'atribució de sentit a l'aprenenatge escolar.
Tema 6.Components relacionals que intervenen en l'atribució de sentit a l'aprenenatge escolar.

BLOC 3. Factors psicològics de naturalesa interpersonal i contextuals implicats en l'aprenentatge escolar. Tema 1.Interacció entre professorat i alumnat i mecanismes d'influència educativa. El discurs educatiu i la construcció de sistemes de significats compartits. El traspàs del control del professorat a l’alumnat.

Tema 2. Interacció entre alumnes a l'aula. Estrcutres competitives, individualistes, cooperatives. Mecanismes psicològics i factors moduladors de la construcció de coneixement en col·laboració.
BLOC 4. Els continguts d'aprenentatge. Tema 1. Tipus de continguts escolars. Característiques comunes i diferencials de l’ensenyament i l’aprenentatge de conceptes, procediments, i d’actituds,valors i normes.