2014_15
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Psicopedagogia (2003)
 Assignatures
  DIFICULTATS D'APRENENTATGE I INTERVENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA
   Continguts
Tema Subtema
1. Dificultats d'aprenentatge i enfocaments d'intervenció. 1.1. Evolució històrica en la definició de dificultats d'aprenentatge.
1.2. Identificació i diagnòstic de les dificultats d'aprenentatge.
1.3. Classificació de les dificultats d'aprenentatge.
1.4. Models d'intervenció.
2. L'adquisició del llenguatge escrit. 2.1. Tipus de sistemes d'escriptura. LLegir i esciure en un sistema alfabètic.
2.2. Mètodes d'ensenyament de la lectura i l'escriptura.
2.3. Els múltiples sentits i dimensions de la lectura i l'escriptura.
3. L'aprenentatge de la lectura i les seves dificultats. 3.1. Models explicatius dels processos cognitius implicats en la lectura. Habilitats de descodificació i el reconeixement de paraules. Fluïdesa lectora. Vocabulari.Processament sintàctic. Processament semàntic. Comprensió lectora.
3.2. Dificultats de reconeixement de paraules. Dislèxies: caracterització, criteris diagnòstics, etiologia, subtipus, prevalença i comorbiditats.
3.3. Dificultats en la comprensió lectora.
3.4. Instruments i proves per a la identificació i avaluació de les dificultats de lectura.
3.5. Propostes d'intervenció en les dificultats de lectura.
4. L'aprenentatge de l'escriptura i les seves dificultats. 4.1. Habilitats de codificació i escriptura de paraules. El procés de producció d'un text.
4.2. Escriptura manual: grafisme i habilitats psicomotores.
4.3.Dificultats de l'escriptura. Disgrafies: caracterització, criteris diagnòstics, etiologia, subtipus, prevalença i comorbiditats.
4.4. Dificultats en la producció de textos.
4.5. Dificultats en l'aprenenatge grafomotor de l'escriptura manual.
4.6. Instruments i proves per a la identificació i avaluació de les dificultats d'escriptura.
4.7. Propostes d'intervenció en les dificultats d'escriptura.
5. Aprenentatge de les matemàtiques i les seves dificultats. 5.1. Discalcúlia. caracterització, criteris diagnòstics, etiologia, prevalença i comorbiditats.
5.2. Instruments i proves per a la identificació i avaluació de les dificultats amb el processament numèric i el càlcul.
5.3 Propostes d'intervenció en la discalcúlia.